Методичні рекомендації з питань
організації діяльності психологічної служби системи освіти області на період
карантину
На яких нагальних питаннях необхідно зосередити
увагу працівникам психологічної служби у цей час? Приєднуємось до звернення директора Українського
НМЦ практичної психології і соціальної роботи В.Г.Панка, опублікованому в
соціальній мережі facebook, в якому він наголошує на тому, щоб: по-перше,
фахівці психологічної служби суворо дотримувались режимів карантину та методик
профілактики захворювань; берегли своє здоров’я і здоров’я своїх близьких;
пропагували здоровий спосіб життя. А
також, не забували про своїх
клієнтів – учасників освітнього процесу: продовжувати спілкуватись з ними за
допомогою соціальних мереж, використовувати інші дистанційні форми роботи.
Наголошуємо, під час встановленого законодавством
карантину фахівці психологічної служби продовжують діяльність, спрямовану на
забезпечення реалізації головної мети і завдань психологічної служби –
збереження та зміцнення психічного й фізичного здоров’я; сприяння забезпеченню
психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги
всім учасникам освітнього процесу, реалізуючи її з огляду на специфіку закладу
освіти, особливості й можливості здобувачів освіти.
Роль працівника психологічної служби в сучасних
умовах організації освітнього процесу, а саме у період карантину в закладах
освіти зростає. Ми набуваємо нового досвіду дистанційної реалізації основних
завдань психологічної служби в умовах екстремальної ситуації
Критично
оцінюйте свій професійний, емоційний і фізичний стан та своєчасно звертайтеся
за потрібною фаховою допомогою. Критичне ставлення до стану свого здоров’я є важливою умовою запобігання як
професійного, зокрема, емоційного вигорання, так і ускладнення фізичного стану.
При перших тривожних симптомах, що можуть свідчити про соматичні захворювання,
зверніться на консультацію, для початку у телефонному режимі до сімейного
лікаря й суворо дотримуйтеся його рекомендацій. У разі виникнення професійних
питань, які викликають у вас труднощі, внутрішні/зовнішні конфлікти або
спричиняють відчуття тривоги, дискомфорту, тощо, зверніться до фахового
методиста на консультацію чи супервізію, або до колег із професійної спільноти.
Також можливим є організація у період карантину інтервізійних зустрічей або
груп професійної підтримки онлайн. Своєчасне і якісне отримання професійної
допомоги впливає на рівень задоволеності роботою та якість й ефективність
фахової діяльності.
Створюйте
умови для формування та відновлення особистісного ресурсу. Пам’ятайте, що питання
збагачення особистісного і професійного ресурсу
є важливим не тільки в період відпусток або у вихідні дні, а кожного дня.
Включіть у режим дня ті види життєдіяльності, які дарують вам відчуття комфорту,
задоволення, спокою, радості, а також підвищують рівень вашої безпеки, життєвої
енергії та активності.
Дотримуйтесь
правил психологічної безпеки в процесі професійної діяльності. Важливо пам’ятати, що іноді
майже немає можливості вплинути на зовнішні
обставини та умови, які сприяють стресу й спричиняють/можуть спричинити
вигорання. Позитивного ефекту можна досягати, якщо усвідомлювати та коригувати
власні індивідуально-психологічні особливості, які можуть впливати на рівень
вашої стресостійкості, розвивати необхідні якості та вміння, а також
дотримуватися правил психологічної безпеки з метою формування особистісного
ресурсу протистояння синдрому вигорання. Дбайте про себе, щоб мати змогу
піклуватися про інших!
Бажаємо всім вам бути здоровими та проявити
здатність і змогу ефективно працювати в дистанційному режимі.
Частіше
нагадуйте собі, карантин – це тимчасово.
Будьте
здорові!!!
(при підготовці рекомендацій використано матеріали з сайтів Вінницього НМЦПС,
Донецького НМЦПС, Черкаського НМЦПС, інтернет ресурси)
Методичні рекомендації з питань організації діяльності психологічної служби системи освіти області на період карантину
На яких нагальних питаннях необхідно зосередити увагу працівникам психологічної служби у цей час? Приєднуємось до звернення директора Українського НМЦ практичної психології і соціальної роботи В.Г.Панка, опублікованому в соціальній мережі facebook, в якому він наголошує на тому, щоб: по-перше, фахівці психологічної служби суворо дотримувались режимів карантину та методик профілактики захворювань; берегли своє здоров’я і здоров’я своїх близьких; пропагували здоровий спосіб життя. А також, не забували про своїх клієнтів – учасників освітнього процесу: продовжувати спілкуватись з ними за допомогою соціальних мереж, використовувати інші дистанційні форми роботи.
Наголошуємо, під час встановленого законодавством карантину фахівці психологічної служби продовжують діяльність, спрямовану на забезпечення реалізації головної мети і завдань психологічної служби – збереження та зміцнення психічного й фізичного здоров’я; сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу, реалізуючи її з огляду на специфіку закладу освіти, особливості й можливості здобувачів освіти.
Критично оцінюйте свій професійний, емоційний і фізичний стан та своєчасно звертайтеся за потрібною фаховою допомогою. Критичне ставлення до стану свого здоров’я є важливою умовою запобігання як професійного, зокрема, емоційного вигорання, так і ускладнення фізичного стану. При перших тривожних симптомах, що можуть свідчити про соматичні захворювання, зверніться на консультацію, для початку у телефонному режимі до сімейного лікаря й суворо дотримуйтеся його рекомендацій. У разі виникнення професійних питань, які викликають у вас труднощі, внутрішні/зовнішні конфлікти або спричиняють відчуття тривоги, дискомфорту, тощо, зверніться до фахового методиста на консультацію чи супервізію, або до колег із професійної спільноти. Також можливим є організація у період карантину інтервізійних зустрічей або груп професійної підтримки онлайн. Своєчасне і якісне отримання професійної допомоги впливає на рівень задоволеності роботою та якість й ефективність фахової діяльності.
Створюйте умови для формування та відновлення особистісного ресурсу. Пам’ятайте, що питання збагачення особистісного і професійного ресурсу є важливим не тільки в період відпусток або у вихідні дні, а кожного дня. Включіть у режим дня ті види життєдіяльності, які дарують вам відчуття комфорту, задоволення, спокою, радості, а також підвищують рівень вашої безпеки, життєвої енергії та активності.
Дотримуйтесь правил психологічної безпеки в процесі професійної діяльності. Важливо пам’ятати, що іноді майже немає можливості вплинути на зовнішні обставини та умови, які сприяють стресу й спричиняють/можуть спричинити вигорання. Позитивного ефекту можна досягати, якщо усвідомлювати та коригувати власні індивідуально-психологічні особливості, які можуть впливати на рівень вашої стресостійкості, розвивати необхідні якості та вміння, а також дотримуватися правил психологічної безпеки з метою формування особистісного ресурсу протистояння синдрому вигорання. Дбайте про себе, щоб мати змогу піклуватися про інших!
Положення про психологічну службу системи освіти України
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0885-18#TextПсихолог НУШ
Сайти для педагогів і психологів: загальні
Українська асоціація корекційних педагогів http://uasp.org.ua
Діти України www.children.edu-ua.net/documents.php?section_id=122
Острів Знань http://ostriv.in.ua
Товариство Живого Журналу "Спеціальна психологія" http://community.livejournal.com/specpsy
Все для дитячого садка www.ivalex.vistcom.ru
Освітній портал "Учеба" http://ucheba.com
Некомерційний інформаційний ресурс Російського Интернету для тих, хто професійно пов'язаний зі сферою освіти. Розділи: Посібники, Уроки, Методики.
Канадсько-українська мережа досліджень www.canada-ukraine.org
А.Я.Психологія http://azps.ru
Дитячий психолог: психологія для спеціалістів www.childpsy.ru
Енциклопедія шкільного психолога www.psihologu.info
Діагностична і корекційна робота: методики, корисні поради, статті; бібліотека психолога, документація. Каталог посилань, форум.
На допомогу психологу. Діагностичні тести і методики для дошкільного і шкільного віку www.psiholognew.com
Сайт призначений для студентів психологічних і педагогічних спеціальностей, шкільних психологів, педагогів і батьків. Містить психологічні методики для різних вікових груп, ігри і вправи на розвиток уваги, пам'яті, мислення і корекцію емоційної сфери, особистості, порушень спілкування, наукові та популярні статті, книги, посилання на корисні ресурси з психології.
Нейропсихологія дитячого віку www.psy.org.ru
Сайт створений співробітниками "Центру интелектуального розвитку дитини", заснованого на базі кафедри клінічної психології Московського Психолого-Соціального інституту. Містить статті, анотації книг з нейропсихології дитячого віку.
Всеросійська інтернет-педрада http://pedsovet.org
Inter-Педагогіка www.inter-pedagogika.ru
Російська Лекотека www.lekoteka.ru
Діти з особливостями розвитку www.specialneeds.ru
Каталог медичних сайтів України http://ukrmed.org.ua
База даних-реєстр медичних ресурсів УкрНету, в якій зібрані всі відомі авторам сайту сторінки медичної тематики, які стосуються України.
Інформаційна медична мережа "Невронет" www.neuronet.ru
Об'єднує сайти з неврології, психоневрології та суміжних галузей медицини. Загальний для сайтів усіх учасників мережі перелік посилань дозволяє швидко знайти необхідну інформацію.
Служба практичної психології освіти МО РФ http://psyinfo.ru
Офіційний сайт Федерації психологів освіти Росії.
Товариство казкотерапевтів http://skazkater.narod.ru
Є приклади терапевтичних казок, посилання на колекції казок.
Дитячий портал "Солнышко" www.solnet.ee
Детский сад.Ру www.detskiysad.ru
Сайт для батьків і педагогів. Містить статті про фізичний розвиток дітей, про основи дитячої гігієни, про значення дитячих ігор у виховному процесі, про трудове виховання дитини, про организацію святкових ранків у дитячому садку, про деякі дитячі хвороби та про багато іншого.
Сторінки дитячого психолога Олени Прудіус http://eprudius.narod.ru/glavnaya.htm
Статті, рекомендації дитячого психолога; дидактичні, творчі, психокорекційні ігри, казки, каталог посилань.
Методики, конспекти
Розвиваючі методики
Корекційні методики, методичні розробки, конспекти занять
Методики психологічних тренінгів
Мовленнєвий матеріал
Різне
Діагностичні методики. Тести
Стимульний матеріал http://psylist.net/stimulmat
Психологія дитини http://psylist.net/pedagog
Проективна техніка http://psylist.net/promet
Практичні рекомендації з проведення спостереження за дітьми (автор - Н.Семаго), розміщені на сайті газети "Школьный психолог" http://psy.1september.ru
Цілеспрямованість діяльності (регуляторна зрілість) переглянути
Рухова сфера (моторика) переглянути
Діагностика рівня сформованості загальнонавчальних вмінь і навичок школярів. М.Ступницька http://psy.1september.ru/article.php?ID=200600712
Методика оцінки рівня розвитку зорового сприйняття дітей 5-7,5 років. М.Безруких http://dob.1september.ru/2002/06/7.htm Демонстраційні картки до методики http://dob.1september.ru/2002/07/14.htm
Найбільш типові тести для визначення ліворукості. По книзі М.М. Безруких «Леворукий ребенок»
http://dob.1september.ru/article.php?ID=200301604
Діагностика розвитку дітей від 3 до 10 років http://adalin.mospsy.ru/l_01a_00.shtml
Матеріали з сайту Аuditorium.ru www.auditorium.ru
Дитяча психодіагностика (методичні рекомендації щодо вивчення готовності до школи), укл. Ю.В. Філіппова переглянути
Описи тестів з необхідним стимульним матеріалом з сайту А.Я.Психологія http://azps.ru/tests
Методика вивчення стану психофізичної готовності дітей із ДЦП до навчання з сайту Херсонського обласного центру реабілітації для дітей-інвалідів переглянути
Розвиваючі методики
Розвиваючі ігри з сайту ДЕФЕКТОЛОГ.ru www.defectolog.ru
- увага
- пам'ять
- мислення
- математика у віршах
- для дітей з вадами зору
- для дітей з вадами опорно-рухового апарату
- для дітей з вадами слуху
- для дітей першого року життя
Немає коментарів:
Дописати коментар