Рекомендації для учасників освітнього процесу щодо організації роботи за комп’ютером без шкоди для здоров’я під час карантину
Для забезпечення формування у здобувачів освіти відповідальної та безпечної поведінки в ситуаціях ризику, навичок здорового способу життя, пропоную рекомендації щодо організації роботи за комп’ютером без шкоди для здоров’я під час карантину.
Сьогодні складно уявити сферу діяльності у якій не використовуються комп’ютери. Робота за комп’ютером хоч і здається звичною та легкою справою, насправді може зашкодити здоров’ю, якщо занадто довго сидіти за монітором у одній позі і не дававати очам відпочивати.
Гігієнічні вимоги до приміщень та нормативи чинників, що створюються при роботі комп’ютерів, гігієнічні вимоги до експлуатації персональних комп’ютерів, що застосовуються в навчально-виховному процесі в навчальних закладах встановлюють Державні санітарні правила і норми «Влаштування і обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп’ютерах» (ДСанПіН 5.5.6.009-98).
Дія та вплив електромагнітного випромінювання основані на концепції взаємодії зовнішніх полів з внутрішніми полями організму людини, на центральну нервову систему, очі, кровотворну систему, серцево-судинну систему, ендокринну та імунну системи і обмінні процеси.
Регулярна робота з комп’ютером без застосування відповідних захисних засобів приводить до зниження імунітету, захворювання органів зору, до хвороб серцево-судинної системи та шлунково-кишкового тракту. Спілкування з комп’ютером супроводжується нервовим напруженням, оскільки вимагає швидкої реакції. Короткочасна концентрація нервових процесів викликає у дитини втому.
Запобігти перевтомі можна – слід обмежити тривалість роботи учня за комп’ютером, робити гімнастику очей, правильно облаштувати робоче місце дитини, використовувати виключно якісні програми, які відповідають віку дитини.
Екран монітора має знаходитися на відстані 400-800 мм від очей користувача, з урахуванням розмірів алфавітно-цифрових знаків і символів.
Безперервна робота перед екраном комп’ютера повинна бути не більше:
для учнів 10-11 класів на першій годині занять 30 хв., на другій годині занять – 20 хв.;
для учнів 8-9 класів – 20-25 хв.;
для учнів 6-7 класів – до 20 хв.;
для учнів 2-5 класів – 15 хв.
Науковці Оксфордського університету знову потурбувалися про батьків, котрі надто стурбовані шкодою, якої завдають комп’ютери їхнім дітям, і провели ретельне дослідження.
Вони вирахували, що підлітки можуть проводити за екранами по 257 хвилин на добу (4 години 20 хвилин). Цього часу вистачає для розвитку соціальних зв’язків і навичок та виконання різних завдань.
Постійне сидіння та відсутність активного відпочинку викликає ряд хвороб – остеохондроз, захворювання дрібних суглобів, короткозорість, застій крові.
І щоб цього уникнути цих неприємностей, варто дотримуватися таких простих, але досить дієвих правил.
Тримати поставу.
За комп’ютером потрібно сидіти рівно та слідкувати, аби спина не прогиналася. До того ж, варто обирати хороше робоче крісло. Адже часто воно може врятувати від неприємностей із хребтом.
Постійно провітрювати кімнату.
Свіже повітря та регулярне прибирання здатні творити дива. А свіже прохолодне повітря допомагає збадьоритися і налаштуватися на продуктивну роботу. Також науково доведено, що свіже повітря допомагає подолати сонливість і поганий настрій.
Чистити монітор.
Не рекомендовано залишати сліди від пальців чи плями на моніторі. Також варто витирати пил та бруд із комп’ютера за допомогою мікрофібри та спеціальних спреїв чи серветок.
Наголошую, що монітор необхідно встановлювати на рівні 70-80 см від вашого обличчя, і нижче рівня очей.
Часте моргання.
Не забувайте моргати, коли довго працюєте за комп’ютером. Моргайте кожні 5 секунд, якщо відчули, що очі перенапружені. Це масажує очі і сприяє зволоженню рогівки.
Фокусування погляду.
Для «наведення різкості» в очах – підійдіть до вікна і сфокусуйте погляд спочатку на ближніх об’єктах, потім подивіться вдалечінь. Такі вправи допоможуть очам відпочити і відновитися.
Відпочивати чи змінювати вид діяльності.
Не секрет, що кожні 30-40 хвилин варто на кілька хвилин відпочивати від монітора. Наприклад, встати попити води чи чаю а ще краще – переключитися на інший вид роботи. Не зайвим буде гімнастика для очей або ж для тіла.
Але основна порада, яку варто запам’ятати, – це слухати своє тіло! Відпочивайте, коли відчуваєте, що втомилися. Прислухайтеся до потреб організму і він віддячить вам гарним самопочуттям та добрим здоров’ям!
Як правильно вибрати професію? Тест
Вибір професії - це найважливіший крок для
кожного, адже він визначить всю подальшу долю!
І правильно складений тест на професію
допоможе визначитися і зрозуміти, в якій сфері можна домогтися найбільших
успіхів і реалізувати себе.
Адже неправильне визначення професії може
стати причиною безглуздого життя, витраченої даремно і прожитого без
задоволення! Як часто люди вибирають не ту професію, і довгі роки ходять на
нецікаву роботу, роблячи її неефективно і без радості.
Тому є можливість швидко, легко і безкоштовно,
в режимі онлайн пройти психологічний тест, який допоможе вибрати якщо не
конкретну професію, то хоча б сферу майбутньої діяльності.
Існують самі різні тести на самовизначення в
професійній сфері, які можна пройти онлайн в будь-який час. Багато з них
містять величезну кількість питань і займають багато часу.
Пройдіть тест: візьміть аркуш і олівець
Даний тест складається всього з п'яти питань,
і ви можете пройти його онлайн за п'ять хвилин - головне, зробити вірний і
чесний вибір відповіді на запитання.
У кожному пункті виберіть одну відповідь, який
вам ближче, і запишіть номер питання і букву (а, б, в, г або д) на аркуші
паперу. Після цього підрахуйте, яких букв у вас вийшло більше - і отримаєте
точну відповідь, в якому напрямку вам краще робити вибір!
1. Який дозвілля вам до душі?
А) Спілкування з друзями або родиною.
Б) Читання журналів, газет, перегляд новин чи
інформаційних програм.
В) Похід за покупками або просто по магазинах,
вивчення і порівняння цін на ті чи інші товари.
Г) Краще провести день, займаючись лагодженням
або конструюванням чогось, колупатися в автомобілі або встановлювати заново
програми в комп'ютері.
Д) Піти на виставку, в театр, в кіно, на
концерт - будь цікаве культурний захід.
2. Що головне в роботі?
А) Згуртований колектив, правильно вибудовані
відносини між людьми. Можливість нести щось суспільству.
Б) Простір для навчання, пізнання, вивчення
чогось нового.
В) Стабільний дохід, можливість кар'єрного
росту.
Г) Можливість щось створювати або покращувати.
Д) Творчість, натхнення, політ фантазії.
3. Що головне в житті?
А) Відносини з людьми.
Б) Пошук відповідей на питання, пізнання.
В) Матеріальна стабільність.
Г) Технічний прогрес, модернізація.
Д) Натхнення, можливість творити.
4. Що головне в людині?
А) Доброта, чесність і співчуття.
Б) Розум і вміння логічно мислити.
В) Чесність, розумові здібності,
цілеспрямованість.
Г) Працьовитість.
Д) Нестандартне мислення, сміливий погляд на
світ, уяву.
5. Чим би ви готові були займатися
безкоштовно?
А) Працювати з людьми - допомагати дітям,
людям похилого віку, займатися благодійністю.
Б) Вивчати яку-небудь цікаву область.
В) Нічого.
Г) Винаходити або лагодити.
Д) Творити - я це і роблю!
Отже, тест пройдено. Тепер все, що залишилося
зробити - це підрахувати, яка буква обведена найчастіше.
Ваш результат
Найбільше відповідей А. Для вас вибір
професії повинен стосуватися всього, де передбачається робота з людьми. Ваш
обов'язок - допомагати, нести людям користь.
Так що, ваші професії - це область освіти,
медицини, догляд за людьми та й будь-яка сфера, де доведеться багато
спілкуватися і допомагати людям. Закон і порядок - це теж до вас.
Найбільше відповідей Б. Ваша сфера - це
інформація. Все, що пов'язано з наукою, вивченням мов, тестів, схем, формул -
це ваше.
Ви жадаєте нових знань і відкриттів! І з вас
вийде геніальний і заслужений учений, дослідник, першовідкривач!
Найбільше відповідей В. Фінанси - ваша
середу. Все, що пов'язано з хрускотом банкнот - кредитування, банківська сфера,
акції, фонди ... Ви не тільки любите гроші, але ще як ніхто інший вмієте з ними
управлятися.
Найбільше відповідей Г. Ваші професії
пов'язані з технікою і технологіями. Ви - природжений архітектор, винахідник,
конструктор, інженер, програміст і так далі. Сюди ж відноситься робота в режимі
онлайн, інтернет-технології.
Найбільше відповідей Д. Мистецтво - ось
ваше ниві! Усі творчі професії для вас. Малювати, співати або грати в кіно -
вибирати тільки вам!
І пам'ятайте, який би вибір ви не зробили, в
будь-який момент житті не бійтеся шукати щось нове або більш відповідне для
себе!
Вибір професії - один з найважливіших моментів
у житті.
Адже всім людям хочеться вивчитися і піти
працювати туди, де будуть цінувати його талант. Але не кожен може вірно
визначити свою профорієнтацію.
Для цього фахівці розробили спеціальні тести,
пройти які можна безкоштовно в онлайн режимі. Так звана карта інтересів
дозволить виявити основні здібності особистості.
Тест на профорієнтацію Климова -
Це
відмінний спосіб за короткий час визначитися з вибором професії. Він відмінно
підійде як для випускників шкіл, так і для дорослих.
Правила проходження тесту
Тест Климова, який визначає профорієнтацію
складається з 30 тверджень для дорослих або підлітків. Він ділить професійні
нахили на 5 основних груп, які виділяє карта інтересів.
Тест містить в собі ряд тверджень про ваших
інтересах. З цими твердженнями вам слід або погодитися, або ж спростувати їх.
Потім, позитивні відповіді сумуються. Виходячи
з того, в якій групі було набрано найбільшу кількість балів, визначається ваш
тип особистості в професійному плані.
Як знайти своє покликання?
Отже, якщо вам не вдається визначитися, ким ви
хочете працювати, пропонуємо пройти тест, що визначає профорієнтацію. Він
допоможе вибрати відповідну професію онлайн.
Візьміть ручку і аркуш паперу. У кожній групі
інтересів відзначте ті, які вам підходять.
Тип №1: людина-техніка
Довго можу займатися лагодженням чого-небудь.
Навколишні захоплюються моїми виробами.
Із задоволенням читаю літературу про будову
механізмів.
Люди схвалюють мої здібності в механіці.
Мені цікаво розбирати і збирати різні прилади.
Мене з дитинства привертає техніка.
Тип №2: людина-мистецтво
Люблю відвідувати культурні заходи.
Маю художні здібності.
Беру участь у концертах.
Моя творчість подобається людям.
Довгий час можу малювати, грати на музичному
інструменті.
Шукаю у творчості нові методи вираження своїх
переживань.
Тип №3: людина-природа
Із задоволенням доглядаю за тваринами.
Мені шкода бездомних тварин.
Люблю вирощувати рослини.
У мене багато літератури про флору і фауну.
Знаю особливості життя рослин і тварин.
Спостерігаю за живими організмами і роблю свої
висновки.
Тип №4: людина-знакова система
Охоче що-небудь підраховую і вирішую задачі.
Розгадування ребусів і загадок - мій коник.
Можу чітко викладати свої думки на папері.
Легко вивчаю іноземні мови.
Рідко роблю помилки у письмових роботах.
Із задоволенням читаю книги.
Тип №5: людина-людина
Не маю проблем у спілкуванні з незнайомими
людьми.
Люблю грати з дітьми.
Можу помирити людей.
Уникаю конфліктних ситуацій.
Допомагаю незнайомим людям.
Можу довести свою точку зору.
Результати тесту
Підрахуйте, до якої з вищеописаних груп
ставитеся ви. За результатами тесту виберіть свій вид діяльності:
Людина-техніка може проявити свої здібності в
роботі з механізмами. Неординарне технічне мислення дозволить їм стати добрими
інженерами або винахідниками.
Людина-мистецтво досягне успіху в творчих
спеціальностях: художник, артист, письменник, модельєр або журналіст.
Людина-природа стане відмінним біологом,
агрономом, садівником, зоотехніком або ветеринаром.
Людина-знакова система - це потенційний
фінансист, статистик, інженер-технолог, програміст або конструктор.
Людина-людина буде почувати себе комфортно в
ролі лікаря, вихователя, юриста, продавця, екскурсовода та інших
спеціальностей, які пов'язані з міжособистісними відносинами.
Враховуючи те, який результат показав тест на
профорієнтацію, який ви вирішили пройти в онлайн режимі, і що показала ваша карта
інтересів, вибирайте ту професію, яка цікава вам. Адже не дарма кажуть, що,
коли робота приносить задоволення, жити стає набагато легше.
Не забувайте, що професія визначає, чим ви
будете займатися більшу частину свого часу! Тому підійдіть до вибору відповідально
і враховуючи свої виключні нахили, бажання і таланти!
Автор: Віра Дробная
Помилки при виборі пофесії
1. Ставлення до вибору професії як до незмінного. У будь-якій сфері
діяльності відбувається зміна занять, посад у міру росту кваліфікації людини.
При цьому найбільших успіхів досягає той, хто добре пройшов початкові щаблі.
2. Проаналізуйте ситуацію на ринку праці. Зверніть увагу на те, що з кожним роком з’являються нові
професії. Будьте готові до того, що доведеться регулярно підвищувати
кваліфікацію, освоювати суміжні спеціальності. Не бійтеся того, що вибір
професії зараз, в школі, фатальним чином визначить всю Вашу долю. Зміна вибору,
освоєння нової спеціальності зробить Вас цінним фахівцем, потрібним у
міждисциплінарних областях діяльності. Перша професія, навіть якщо Ви потім
передумаєте і знайдете щось привабливіше, стане в нагоді в несподіваних
ситуаціях. Наприклад, перша освіта мистецтвознавця допоможе юристові за своєю
другою освітою розібратися в складних питаннях спадкування антикварних
цінностей.
3. Існуючі думки про престижність професії. Відносно професії забобони проявляються в тому, що деякі важливі
для суспільства професії, заняття вважаються негідними, непристойними
(наприклад: сміттяр). Економіст або психолог нітрохи не більш корисний для
суспільства, ніж хімік або слюсар. Престижність професії повинна враховуватися
– але після врахування Ваших інтересів і здібностей. Інакше будете володіти
(якщо будете) “модною” професією, але яка не приносить задоволення. Або, чого
доброго, виявитеся непридатними до виконання основних робочих функцій.
4. Вибір професії під впливом товаришів (за компанію, щоб не
відставати). Професію ми обираємо за своїм
“смаком” і “розміром” так само, як одяг і взуття.Відчуття групи, орієнтація на
однолітків – дуже позитивні особливості твого віку. Вони потрібні для освоєння
норм поведінки в суспільстві, формування образу “Я” і самооцінки. Тому озирайся
на інших, порівнюючи (себе із друзями), а не сліпо повторюючи. Прагни побачити,
чим ти відрізняєшся від товаришів – і в чому ви схожі. Це допоможе зрозуміти,
що якщо Вася йде на пожежника (а він – ризикована людина), тобі ця професія
може не сподобатися (бо ти дуже обережний і розважливий).
5. Захоплення тільки зовнішньою або якою-небудь приватною
стороною професії. За легкістю, з якою актор
створює на сцені образ, стоїть напружена, буденна праця. А журналісти не завжди
виступають у телепередачах – частіше вони перелопачують масу інформації,
архівів, розмовляють із десятками людей – перш, ніж підготують 10-хвилинне
повідомлення, яке до того ж, озвучить інший (диктор на телебаченні).
6. Перенесення ставлення до людини, представника тієї чи іншої
професії, на саму професію. При виборі професії треба
враховувати насамперед особливості даного виду діяльності, а не вибирати
професію тільки тому, що тобі подобається або не подобається людина, що займається
даним видом діяльності. Особливо небезпечне зачарування викладачем (якщо тебе
захоплює щиросердність фізика – це не означає, що тобі подобається фізика сама
по собі, поза “комплекту”). Крім того, часто хлопці роблять помилку,
намагаючись одержати професію кумира – спортсмена, політика, журналіста,
артиста.
7. Ототожнення шкільного навчального предмету з професією або
погане розрізнення цих понять. Є такий
предмет, як іноземна мова, а професій, де потрібна здібність до мови багато –
перекладач, екскурсовод, телефоніст міжнародного зв’язку та ін. Тому при виборі
професії треба враховувати, які реальні заняття й професії за цим предметом
стоять. Для цього найкраще не просто вивчити професіограми або словники
професій. Варто проаналізувати газети з вакансіями на біржі праці (там звичайно
вказується, яка освіта потрібна для конкретної вакансії). Наприклад, людина з
лінгвістичною освітою (“російська мова і література”, “іноземна мова” в школі)
може працювати й викладачем, і перекладачем, і редактором, і секретарем –
референтом. Тим більше май на увазі, що професій існує більше, ніж шкільних
предметів. Можна стати юристом, маркетологом, апаратником. Професії звичайно
можуть бути асоційовані з декількома шкільними предметами (звичайно
відповідають вступним іспитам у ВНЗ при вступі на цю спеціальність). Скажімо,
майбутньому економістові в школі може подобатися одночасно і математика, і
географія.
8. Застарілі уявлення про характер праці у сфері матеріального
виробництва. У всі професії, і перш за все в
робочі, впроваджується складна і цікава техніка, підвищується культура праці.
(А комп’ютер впроваджується в абсолютно всі сфери діяльності – аж до
тваринництва).
9. Невміння / небажання розбиратися у своїх особистісних якостях
(схильностях, здібностях). Розібратися в собі тобі
допоможуть профконсультанти, батьки, вчителі, товариші. Корисними також можуть
виявитися психологічні тести, а також статті і публікації на тему популярної
психології. Однак май на увазі, що серед них багато непрофесійних, так що слід критично
відноситися як до результатів тестів, так і до того, що пишуть у психологічних
книжках. Завдання популярних тестів – активізація діяльності з самопізнання
(самоспостереження, самоаналізу), а не видача тобі готової відповіді на питання
про те, ким бути або наклеювання ярлика про те, який ти.
10. Незнання / недооцінка своїх фізичних особливостей,
недоліків, істотних при виборі професії. Існують
професії, які можуть бути тобі протипоказані, тому що вони можуть погіршити
твій стан здоров’я. Таких професій небагато і до них відносяться, в основному,
ті, в яких потрібна тривала напруга тих або інших фізіологічних систем.
Комп’ютерники сильно напружують очі, а льотчики – серце.
11. Незнання основних дій, операцій та їхнього порядку при
рішенні, обмірковуванні питання вибору професії. Коли ти вирішуєш задачу з математики, то виконуєш певні
дії в певній послідовності. Було б розумно діяти так і при виборі професії.
(За
матеріалами психологічних видань)
Рекомендації
учням щодо вибору професії
• Вибір професії - не хвилинна справа, воно може
виявитися найбільш важким вибором у твоєму житті.
• Постарайся не піддаватися на вмовляння батьків стати
неодмінно юристом чи лікарем. Ти можеш стати найбільш нещасливим юристом на
світі.
• Подумай, чим би хотілося займатися саме тобі.
Обов'язково розмірковуй над тим, як здійснити свою мрію. Не зупиняйся на думці:
"Я буду бізнесменом, у мене буде стільниковий телефон і Мерседес!".
• Не старайся надходити туди, куди хочуть вступити твої
друзі. Повір, ти знайдеш собі нових друзів, тим більше що ви будете займатися
тим, що вам цікаво.
• Довідавшись більше про ту професію, яку хочеться тобі
вибрати. Якщо це можливо, побувай в тому місці, де, як ти думаєш, тобі
доведеться працювати згодом, поговори з людьми, які вже займаються цією
справою.
• Віддавай собі звіт, що рішення не може бути абсолютним
і що в будь-який час у твоєму житті можуть відбутися зміни.
• Спробуй протестуватися у психолога школи. Тести можуть
допомогти вибрати правильний напрямок.
• Постарайся не помилятися з приводу своїх можливостей.
Краще усвідомлювати свої реальні сили, ніж падати з висоти, яку намітив, але не
подужав.
• Не піддавайся почуттю страху - це нормальний стан, який
відчувають всі люди перед вибором.
• Іноді корисно починати свою кар'єру з практики, а не з
теорії. Наприклад, багато щасливі лікарі починали працювати медсестрами або
медбратами.
• Постарайся звернути особливу увагу на ті предмети, які
необхідні для вступу до обраного навчального закладу.
• Не відкладай на завтра те, що можна дізнатися сьогодні.
Намагайся дізнатися все: як поступають, як вчаться, як влаштовуються працювати
після закінчення навчання. Це допоможе скластися уявлення про те, що робити
далі.
• Намагайся брати участь у позакласних заходах - це
допоможе тобі навчитися спілкуванню і правильній поведінці в колективі
Обираючи професію, пам’ятайте, що:
1. здійснити цей
відповідальний крок треба, враховуючи свої нахили та здібності, особисті та громадські
інтереси;
2. світ професій значно
ширший (понад 40000), ніж коло навчальних предметів, що вивчалися в школі
(12-15), тому ототожнення улюбленого навчального предмету з професією не завжди
є надійним орієнтиром у виборі професії;
3. професію не слід вибирати
«за компанію», такий вибір лише випадково буває вдалим;
4. розподіл професій на
погані і хороші, цікаві і нецікаві, легкі і важкі – помилковий. Значення
професії у житті людини залежить не стільки від характеру роботи, скільки від
того, як до нього ставиться сама людина, на скільки професія відповідає її
запитам і можливостям;
5. інколи за зовнішньою
привабливістю професії приховані її негативні риси (так, професію геолога
інколи цінують за можливість мандрувати і бачити світ. Актора – за славу і
популярність. Але ж…);
6. не варто переносити
своє ставлення до конкретної людини на її професію, бо особиста
симпатія чи антипатія до людини однієї професії ніяк не може свідчити про
особисту придатність чи непридатність іншої людини до цієї професії.
Радимо Вам виконувати послідовно такі дії:
1. Ознайомтесь з інформацією
про світ професії і визначить сферу діяльності, яка вас цікавить;
2. Вивчить самого себе,
складіть уявлення про свої інтереси, здібності, нахили.
3. З’ясуйте, чи немає у вас
медичних протипоказань щодо обраної професії;
4. Знайдіть можливість
зустрітися з представником цієї професії і довідайтесь, в якому
навчальному закладі можна одержати відповідну кваліфікацію;
5. З’ясуйте, у спеціаліста
центра зайнятості, чи користується обрана Вами професія попитом на ринку праці;
Проаналізуйте отримані відповіді –
якщо тричі повторюється одна і таж професія –
вибір зроблено вірно.
Автор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалитиhttp://www.playcast.ru/view/10997747/9b223dec55472c28741e5d78d1a3d217b904e30dp
ВідповістиВидалитиПопова Дмитра
http://www.playcast.ru/view/10997815/c2b02740d7abb471f0008743d756450d48c6f8f4pl
ВідповістиВидалитиCвириденко Максима