Психодіагностичні тести

ДОСЛІДЖЕННЯ МОТИВАЦІЇ НАВЧАННЯ УЧНЯ

ТЕСТ «ВИЯВЛЕННЯ ДОМІНУЮЧОГО МОТИВУ НАВЧАННЯ»
Мета: визначити, що спонукає учня до навчання.
Вік учнів: від 12 років.
Обладнання: роздруковані бланки тесту, олівці чи ручки.
Інструкція: на уроці учням пропонується самостійно виконати завдання за вибором, які різняться за:
-                     складністю та характером діяльності ( творче або репродуктивне);
-                     практичною або теоретичною спрямованістю пізнавальної діяльності;
-                     характером виконання (індивідуальне або групове)                          
Одночасно кожний учень отримує аркуш, в якому позначає позицію щодо причини вибору того або іншого завдання.
1.                 Бажання себе випробувати.
2.                Краще дізнатись про свої можливості з даного предмета.
3.                Інтерес до предмета.
4.                Бажання якомога більше дізнатись з даної галузі науки.
5.                Корисно, знадобиться в майбутній роботі.
6.                Цей предмет і знання з нього необхідні для подальшої освіти.
7.                Упевненість в успіху з даного предмету.
8.                Легко навчатись.
9.                Бажання подолати труднощі.
10.           Цікаво спілкуватися з товаришами на уроках з даного предмета.
11.             Бажання мати авторитет серед товаришів, оскільки цей предмет
         престижний  у даному колективі.
12.            Подобається вчитель.
13.            Бажання бути знавцем та освіченою людиною, цікаво для друзів.
14.            Бажання бути готовим до самостійного життя.
15.            Бажання бути духовно багатим, культурним і корисним для  
          суспільства.
16.            Щоб не лаяли батьки, вчителі. Це неприємно.
Обробка отриманих результатів.
        Всі названі мотиви навчання (показники) класний керівник розподіляє за вісьмома основними напрямами, що дозволяє йому судити про значність для учня завдань, які він обирає.
        Аналіз вибраних мотивів дозволить учителю розподілити учнів на три групи.
Показники
Інтерпретація
Група за мотивацією
5, 14, 15
Самовизначення
І
3, 4
Пізнавальні
ІІ
5, 6
Вузькопрактичні
ІІ
1, 2, 9
Саморозвиток
І
12
Спілкування з учителем
ІІІ
10
Спілкування з однолітками
ІІІ
13
Самоствердження
І
8, 16
Запобігання неприємностей
ІІІ
    І група – включає учнів, які сприймають навчання з позиції справжньої необхідності.
   ІІ група – включає учнів, для яких спонукальна сила сьогодення і майбутнього однакова.
   ІІІ група – включає учнів, які сприймають навчання в школі як «тимчасове» життя, що має для них обмежену та вимушену цінність.

ТЕСТ «ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО САМОРОЗВИТКУ»
Мета: визначити ступінь психологічного налаштування учня на розвиток власних здібностей та набуття нових знань.
Вік учнів: від 12 років.
Обладнання: роздруковані бланки тесту, олівці чи ручки.
Інструкція:  учень має позначати знаком «+» або знаком «-» наявність чи відсутність у себе наведених нижче якостей.
1.                  У мене часто з’являється бажання більше дізнатися про себе.
2.                Я вважаю, що мені не потрібно в чомусь змінюватись.
3.                 Я впевнений у своїх силах.
4.                Я вірю, що все задумане мною, здійсниться.
5.                 У мене немає бажання дізнатися про свої плюси та мінуси.
6.                У моїх планах, я частіше сподіваюсь на успіх, ніж на поразку.
7.                 Я хочу краще та ефективніше працювати.
8.                Я вмію примусити себе, коли потрібно.
9.                Мої невдачі багато в чому пов’язані з невмінням щось робити.
10.            Я цікавлюсь думкою інших про мої якості та можливості.
11.              Мені важко самостійно досягти задуманого і виховати себе.
12.            У будь-якій справі я не боюся невдачі й помилок.
13.             Мої якості та вміння відповідають вимогам навчання.
14.            Обставини сильніші за мене, навіть якщо я дуже хочу щось зробити. 
Обробка отриманих результатів.
Результати тестування звірити з ключем та підрахувати кількість відповідей, що співпали із ним.
Ключ до тесту:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
+
-
+
+
-
-
+
+
+
+
-
+
-
-
       10-14 відповідей співпадають з ключем: учень готовий до саморозвитку, йому притаманні урівноваженість, самостійність, упевненість.
       6-9 відповідей співпадають з ключем: учень прагне більше дізнатися про себе, випробувати свої можливості на практиці.
      1-5 відповідей співпадають з ключем: учню потрібна допомога і підтримка дорослих, він не готовий до саморозвитку

АНКЕТА « МОТИВИ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ »
Мета: виявити мотиви навчальної діяльності школяра методом анкетування.
Вік учнів: від 8 років.
Обладнання: роздруковані бланки анкет, олівці чи ручки.
Інструкція: учитель ставить перед учнями завдання: « Уважно прочитайте анкету й підкресліть ті пункти, які відповідають вашим прагненням і бажанням».

1.    Навчаюсь тому, що на уроках з цього предмету мені цікаво.
2.  Навчаюсь тому, що змушують батьки.
3.   Навчаюсь тому, що хочу одержувати гарні оцінки.
4.  Навчаюсь для того, щоб підготуватися до майбутньої професії.
5.   Навчаюсь тому, що в наш час навчаються всі, неосвіченим нині бути не можна.
6.  Навчаюсь тому, що хочу завоювати авторитет серед товаришів по навчанню.
7.   Навчаюсь тому, що подобається дізнаватися про нове.
8.  Навчаюсь тому, що подобається вчитель с цього предмету.
9.  Навчаюсь тому, що хочу уникнути поганих оцінок і неприємностей.
10.           Навчаюсь тому, що хочу більше знати.
11.             Навчаюсь тому, що люблю мислити, думати, міркувати.
12.            Навчаюсь тому, що хочу бути в класі першим учнем 
Обробка отриманих результатів.
1.                 Проведіть класифікацію мотивів. Їх можна розділити на наступні групи:
А) широкі соціальні мотиви – 4, 5;
Б) мотивація благополуччя – 1, 11;
В) престижна мотивація – 6, 12;
Г) мотивація змісту – 7, 10;
Д) мотивація пресом – 2, 9;
Е) вузькі соціальні мотиви – 3, 8.
2. Виділіть провідні мотиви навчальної діяльності школяра, проведіть якісний аналіз на відповідність критеріям:
А) багатство й розмаїтість мотивів;
Б) соціальна цінність мотивів;
В) присутність у структурі мотивації пізнавальних інтересів.

АНКЕТА «УРОК ОЧИМА УЧНІВ»
Мета: визначити ставлення учнів до уроку з певного предмету, виявити недоліки та переваги методів викладання цього предмету.
Вік учнів: від 12 років
Обладнання роздруковані бланки анкет, ручки.
Інструкція: учитель просить учнів відповісти на запитання анонімної анкети, пояснює, що їхні щирі відповіді допоможуть вчителям покращити рівень викладання навчальних предметів та зробити уроки більш цікавими.

1.                 Чи подобається вам школа, у якій ви вчитеся? Чому? (укажіть 
причину).
2.                На які уроки ви йдете із задоволенням? Чому?
3.                На які уроки вам іти не хочеться? Укажіть докладно причину: 
а) не все зрозуміло;
б) не подобається вчитель;
в) зазнаєте труднощів через особисті мотиви (відсутність сили волі, здібностей, інтересу та ін..).
4.                Чи полюбляєте ви читати? Яку книгу поза шкільною програмою ви нещодавно прочитали?
5.                Що подобається на уроці більше:
а) пояснення матеріалу;
б) самостійна робота;
в) творча робота на уроці;
г) словникова робота;
д) інші форми.
6.                Чи подобається вам відповідати біля дошки або з місця на запитання вчителя? Чи часто вас викликають? Ваші побажання, пропозиції вчителеві.
7.                Шкільний бал (оцінка) на уроці – чи завжди він справедливий? Як зробити його справедливим для вас?
8.                Якби сьогодні вам дозволили вільне відвідування уроків, як би ви витрачали зайвий час?
а) усе одно пішов би в школу;
б) займався б вдома;
в) улаштувався б на роботу;
г) розважався.
9.                Ваші зауваження й пропозиції педагогам для поліпшення роботи школи.
10.           Якби ви стали директором школи, що б змінили у навчально-виховному процесі (наприклад, додали б до програми нові предмети, а деякі з нинішніх навпаки виключили)?
11.             Кому із вчителів ви  сказали б «спасибі»?
12.            Чи добре ви поводитесь на уроках? Оцініть свою поведінку за п’ятибальною системою: а) готовність до уроку - ___; б) увага - ___; в) дисципліна - ___; г) рівень засвоєння програми - ___; д) оцінка за урок собі - ___; учителеві - ___ (на день перевірки).

АНКЕТА « КЛАСНИЙ КЕРІВНИК ОЧАМИ УЧНІВ»
Мета: визначити ставлення учнів до класного керівника, щоб він міг обрати найбільш оптимальну педагогічну позицію.
Вік учнів: від 11 років
Обладнання: роздруковані бланки анкет, ручки.
Інструкція: Класний керівник просить учнів відповісти на заппитання анонімної анкети, пояснює, що їхні щирі відповіді допоможуть йому більше дізнатися про клас, знайти спільну мову з дітьми та уникнути проблем у спілкуванні.

1.                 З яким настроєм ви йдете в школу?
а) З радістю, охоче;
б) байдужістю
в) передчуттям неприємностей;
г) з думкою: «Скоріше б все  це скінчилося».
2.               Якщо у вас трапляються шкільні неприємності, хто найчастіше є цьому причиною?
а) Учителя;
б) класний керівник;
в) однокласники;
г) адміністрація школи;
д) інше (вкажіть).
3.               Якою, на ваш погляд, має бути роль класного керівника?
а) Друга мама;
б) старший товариш
в) наставник, порадник;
г) контролер успішності учнів та їхньої дисципліни.
4.               Які повинні бути риси характеру в зразкового класного керівника? (Напишіть)
5.                Які відносини вам хотілося б установити із класним керівником? (Напишіть)
6.               Чого неповинен робити класний керівник? (Напишіть)
7.                Яке почуття ви випробовуєте до свого класного керівника? (Напишіть)
8.               Як часто виникають у вас кофлікти з класним керівником?
а) Часто;
б) рідко;
в) ніколи.
9.               Що спричиняє виникнення конфліктів з коасним керівником
а) Поганий характер класного керівника;
б) поганий характер класу;
в) зовнішні обставини.
10.          Ви здійснили поганий вчинок ( розбили вікно, зіпсували меблі, нагрубили вчителеві) Якої реакції від свого класного керівника ви очікуєте в цьому випадку?
а) Класний керівник суворо покарає вас;
б) зробить вигляд, що хоче захистити;
в) зробить вигляд, що не помітив того, що відбулося;
г) буде захищати вас від докорів адміністрації;
д) скористається нагодую, щоб вас принизити.
11.            Ви знову завинили. Якої реакції від  учителів ви очікуєте у цьому випадку:
а) вони в усьому розберуться й вчинять по справедливості;
б) дадуть гарну, дружню пораду;
в) прочитають довгу нотацію;
г) викличуть на педрату до деректора школи;
д) викличуть батьків до школи.
12.           Ви вважаєте, що ваш клас:
а) згуртований і дружній колектив;
б) колектив що складається з кількох груп;
в) кожний живе сам по собі.
13.           Як часто у вашому класі проводяться цікаві розважальні заходи?
а) Часто;
б) рідко;
в) не проводяться зовсім
14.           Чи можна сказати, що вам пощастило з класом? Чому? (Напишіть)
15.           У яких класних заходах ви б охоче брали участь?
а) Бесіди на цікаві й важливі життєві теми;
б) походи, екскурсії, поїздки по цікавих місцях;
в) трудові справи;
г) колективні заходи з батьками (вікторини, свята,спортивні розваги тощо);
д) інше (вкажіть).
16.           Що б ви порадили своєму класному керівникові? (Напишіть)

АНКЕТА «ОЦІНКА УСПІШНОСТІ НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ-ПРЕДМЕТНИКА З ТОЧКИ ЗОРУ УЧНІВ»
Мета: визначити ставлення учнів певного навчального предмету та вчителя, який його викладає (для подальшого вдосконалення навчально-виховного процесу).
Вік учнів: від 12 років
Обладнання: роздруковані бланки анкети, ручки.
Інструкція: заповнюючи анкету, учень письмово відповідає на запитання. Учитель зазначає учням, що анкетування – анонімне.

1.                Хто з учителів, на твій погляд, справедливо ставить оцінки? (Вкажи предмет та імена вчителів).
2.               Домашні завдання з яких предметів ти робиш із задоволенням (охоче)? (Вкажи предмети).
3.               На уроках яких вчителів тобі цікаво? (Вкажи предмети та імена вчителів).
4.               Творчі завдання з яких предметів ти виконував протягом цього навчального року? (Вкажи предмети)
5.               Хто з учителів виявляє до тебе турботу, піклування, підтримує тебе? (Вкажи імена вчителів)
6.               До кого з вчителів ти звернешся по допомогу чи пораду щодо особистих проблем? (Вкажи імена вчителів)
7.               Назви три предмети, які тобі подобаються.
8.              Від кого з учителів ти отримуєш найбільш ґрунтовні знання? (Назви предмети та імена вчителів)
9.               Із ким з учителів тобі подобається спілкуватися? (Назви імена вчителів)
10.          Факультатив з яких предметів тобі хотілося б відвідувати? (Вкажи предмети)
Обробка отриманих результатів.
Учителі, які набрали найменшу кількість голосів учнів або зовсім не згадувались в учнівських відповідях, - це контингент педагогів, на чию роботу адміністрація має звернути особливу увагу і з яким потрібно проводити роботу з підвищення якості навчально-виховної діяльності.

АНКЕТА «ІНТЕРЕСИ Й ДОЗВІЛЛЯ УЧНІВ»
Мета: виявити навчальну мотивацію учня, його вподобання щодо проведення вільного часу, інтереси (для подальшого вдосконалення виховного процесу).
Вік учнів: 10-13 років.
Обладнання: роздруковані бланки анкети, олівці чи ручки.
Інструкція: заповнюючи анкету, учень має обирати один із запропонованих варіантів відповіді на запитання або дає письмову відповідь.
1.                 Ти вчишся, тому що:
а) цього вимагають батьки;
б) просто цікаво;
в) це потрібно для вступу до вузу, здобуття вищої освіти;
г) учитися необхідно;
 д) це знадобиться в житті;
г) інше (вкажи).
2.                Ти охоче навчаєшся:
а) завжди;
б) іноді;
в) ніколи.
3.                Ти ходиш в школу (вибери 2-3 твердження):
а) щоб спілкуватися із друзями;
б) навчатися;
в) тому що там цікаво;
г) тому що там весело;
д) тому що любите школу;
е) тому що подобаються вчителі;
ж) тому що школа поруч з твоїм будинком.
4.                Скільки часу ти витрачаєш на виконання домашніх завдань?
5.                Що заважає добре виконувати домашні завдання? Виберіть одну або кілька причин:
а) лінь;
б) телефон;
в) телевізор;
г) друзі;
д) музика;
е) утома;
ж) складні або нудні завдання;
з) відірваність предметів від життя;
и) застарілість матеріалу;
і) «усе одно не викличуть»;
к) несправедливість в оцінці знань;
л) погані підручники;
м) слабке здоров’я;
н) читання художньої літератури.
6.                Скільки часу вдень (у середньому) ти витрачаєш на перегляд телевізійних передач?
7.                Скільки часу ти гуляєш?
8.                Скільки часу ти займаєшся з батьками якою-небудь спільною справою?
9.                Що входить у коло твоїх домашніх обов’язків?
10.           Чи є у тебе вдома улюблений куточок?
11.             Скільки часу ти витрачаєш на читання газет і журналів?
12.            Скільки часу ти витрачаєш на заняття?
13.            Скільки часу ти витрачаєш на прослуховування музики?
14.            Яким видом творчості ти займаєшся, і скільки часу витрачаєш на це?


ДОСЛІДЖЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНЯ

 ТЕСТ « ЗДІБНОСТІ УЧНЯ»
Мета: виявити схильності учня до того чи іншого роду занять, рівень творчого розвитку, соціальні здібності.
Вік учнів: від 14 років
Обладнання: роздруковані контрольні аркуші, олівці чи ручки.
Інструкція: учню видають розграфлений контрольний аркуш з номерами запмтань, поруч із якими школяреві потрібно вписати знак «+», якщо відповідь позитивна, і знак «-» , якщо відповідь негативна. Запитання зачитує вчитель.
Контрольний аркуш
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45

Чи правда, що в дитинстві ти дуже любив:
1.                  Подовгу грати в рухливі ігри?
2.                Придумувати ігри й верховоди вних?
3.                 Грати в шашки, шахи?
4.                Ламати іграшки, щоб подивитися, що в середині?
5.                 Читати вірші або співати пісні?
6.                Розмовляти з незнайомими або ставити запитання?
7.                 Слухати музику й ритмічно танцювати під неї?
8.                Малювати або спостерігати, як малюють інші?
9.                Слухати або складати казки, історії?

Чи подобається тобі нині:
10.            Займатися на уроках фізкультури або в спортивній секції?
11.              Добровільно брати на себе обов'язки організатора справ?
12.            Допомагати друзям розв'язувати математичні  завдання?
13.             Читати про відомі відкриття й внаходи?
14.            Брати участь в художній  самодіяльності?
15.             Допомагати іншим людям розбиратися в їхніх проблемах?
16.            Читати або дізнаватися, щось нове про мистецтво?
17.             Займатися в ізостудії, мистецькому гуртку?
18.            Писати твори на вільну тему?

Чи одержуєш ти особливе задоволення:
19.             Від участі й боротьби в спортивних змаганнях?
20.          Свого вміння керувати людьми, розподіляти роботу?
21.             Розв'язування складних математичних завдань?
22.           Полагодження побутових електро-або радіоприладів?
23.           Гри на сцені?
24.           Спілкування з людьми?
25.           Знайомств із новими музичними інструментами,                музичними творами?
26.           Відвідування художньої виставки?
27.           Переказу якоїсь події, прочитаного або побаченого?

Тебе часто тягне:
28.           До тривалих фізичних вправ?
29.           Справ у групі, що вимагають твоєї ініціативи або наполегливості?
30.           Розгадування математичних шарад?
31.             Виготовлення яких-небудь виробів (моделей)?
32.           Брати участь у постановці спектаклю?
33.            Допомогти людям, поспівчувати їм?
34.           Пограти на музичному інструменті?
35.            Помалювати фарбами або олівцями?
36.           Писати вірші, прозу або просто вести щоденник?

Ти можеш тривалий час:
37.            Займатися спортом або фізичною працею?
38.           Енергійно працювати разом з іншими?
39.           займатися кресленням або шаховою комбінацією?
40.          Копатися в механізмах, приладах?
41.            Піклуватися про молодих, слабких або хворих людях?
42.           Думати про долі людей, героїв книг, що сподобалося?
43.           Виконувати музичні твори?
44.           Малювати, ліпити, фантазуючи при цьому?
45.           Готуватися до доповіді, повідомлення, тору 
Обробка отриманих результатів.
Кожний стовпчик контрольного аркуша характеризує один із напрямків розвитку здібностей особистості учня. При обробці даних підраховується сума позитивних відповідей у кожному стовпчику.
І – фізичні (спортивні) ( 1, 10, 19, 28, 37 );
ІІ – організаторські (2, 11, 20, 29, 38);
ІІІ – математичнині ( 3, 12, 21, 30, 39);
ІV – конструкторсько-технічні (4, 13, 22, 31, 40);
V – емоційно – образотворчі (артистичні) ( 5, 14, 23, 32, 41);
VІ – комунікативні ( 6, 15, 24, 33, 42);
VІІ – музичні ( 7, 16, 25, 34, 43);
VІІІ – художньо – образотворчі (8, 17, 26, 35, 44);
ІХ – філологічні ( 9, 18, 27, 36, 45).

ТЕСТ «ДОМІНЮЧА СИСТЕМА СПРИЙНЯТТЯ»
Мета: виявити домінуючу систему сприйняття в учня, визначити його тип (аудіалістичний, візуалістичний чи кінестичний).
Вік учнів: від 13 років.
Обладнання: роздруковані бланки тесту, олівці чи ручки.
Інструкція: перед початком тестування, учитель пояснює учням завдання: « У кожного з нас серед органів чуття є провідний, який швидше й частіше від інших реагує на навколишні сигнали й подразники, найсуттєвіше впливає на наші почуття. Скориставшись наведеними нижче запитаннями, ви зможете виявити, який канал сприйняття найшвидше реагує під час ваших контактів з навколишнім світом». 
Відповідати на запитання потрібно «так» або «ні».
1.     Люблю спостерігати за хмарами й зірками.
2.    Часто наспівую собі потихеньку.
3.    Не визнаю моду, яка незручна.
4.    Дуже полюбляю ходити в сауну.
5.    Купуючи річ, обов’язково звертаю увагу на її колір.
6.    Упізнаю по кроках, хто ввійшов до кімнати.
7.    Мені подобається наслідувати відомих людей.
8.    Багато часу приділяю своєму зовнішньому вигляду.
9.    Люблю приймати масаж.
10.                       Коли є вільний час, люблю роздивлятись людей.
11. Погано почуваюсь, коли змушений тривалий час сидіти на місці.
12.                       Коли бачу одяг у вітрині, відразу визначаю, чи пасуватиме він мені.
13. Коли почую знайому мелодію, відразу пригадую події мого життя, пов’язані із нею.
14.                       Часто читаю під час прийому їжі.
15. Дуже часто веду телефонні розмови.
16.                       Я схильний до повноти.
17. Мені більше подобається слухати, Як хтось читає, ніж читати самому.
18.                       Після поганого дня мій організм у напруженні.
19.                       Охоче й багато фотографую або фотографуюсь сам.
20.                     Довго пам’ятаю, що мені сказали приятелі або знайомі.
21.                       Охоче купую квіти, тому що вони є головною окрасою життя.
22.                      Ввечері полюбляю приймати гарячу ванну.
23.                      Намагаюся занотувати свої особисті справи.
24.                      Часто розмовляю сам із собою.
25.                      Після тривалої поїздки, потребую тривалого відпочинку.
26.                      Тембр голосу людини багато говорить мені про неї
27.                      Дуже часто оцінюю людей за манерою одягатись.
28.                      Люблю потягуватися, розминати кінцівки.
29.                      Занадто тверда або занадто м’яка постіль – кара для мене.
30.                      Мені нелегко знайти зручне взуття.
31. Дуже люблю ходити в кіно.
32.                      Добре й надовго запам’ятовую обличчя людей.
33.                       Люблю ходити під дощем, коли краплі стукають об парасольку.
34.                      Вмію слухати те, що мені кажуть.
35.                       Люблю танцювати, у вільну годину займаюсь спортом або гімнастикою.
36.                      Коли поблизу цокає будильник, не можу заснути.
37.                       Добре відрізняю якісну аудіоапаратуру від неякісної за звучанням музики.
38.                      Коли чую музику – відбиваю такт ногою.
39.                      У годину відпочинку полюбляю оглядати пам’ятники архітектури.
40.                     Не виношу безладу.
41.                       Не люблю синтетичні тканини.
42.                      Вважаю, що атмосфера в кімнаті залежить від освітлення.
43.                      Часто відвідую концерти.
44.                      Потиск руки багато говорить мені про людину.
45.                      Охоче відвідую галереї та виставки.
46.                      Серйозна дискусія – це захоплююча поія.
47.                      Дотиком можна висловити значно більше, ніж словами.
48.                      Серед галасу я не можу зосередитись 
Обробка отриманих результатів.
Підрахувати кількість стверджень, з якими учень погодився, окремо для типів А (візуалістичний), Б (кінестичний) та В (аудіалістичний). Найбільша кількість позитивних відповідей в одному з типів визначає домінуючу систему сприйняття учнем навколишнього світу.
Тип А (бачити): 1, 5, 8, 10, 12, 14, 19, 21, 23, 27, 31, 32, 39, 40, 42, 45.
Тип Б (відчувати): 3,4,9, 11, 16, 18, 22, 25, 28, 29, 30, 35, 38, 41, 44, 47.
Тип В (чути): 2, 6, 7, 13, 15, 17, 20, 24, 26, 33, 34, 36, 37, 43, 46, 48.
Результати тестування доречно використати для визначення способу подання учням навчального матеріалу.

ТЕСТ «ТВОРЧІ НАХИЛИ УЧНЯ»
Мета: визначити характер творчих здібностей учня.
Вік учнів: 7-12 років.
Обладнання: роздруковані бланки тексту, олівці чи ручки.
Інструкція: учень має уважно прочитати кожне ствердження, обвести слово «так», якщо він згоден, слово «ні», якщо написане не співпадає з його думкою.

Так    Ні    1. Я люблю складати власні пісні.
Так    Ні    2. Я люблю гуляти один.
Так    Ні    3. Мої мама й тато люблять грати зі мною.
Так    Ні    4. Я ставлю багато запитань.
Так    Ні    5. Твір розповідей і казок – нікчемне заняття.
Так    Ні    6. Я люблю, щоб у мене було один або двоє друзів.
Так    Ні    7. Я нічого не маю проти, якщо іноді змінюються правила
                       гри.
Так    Ні    8. У мене є кілька дійсно гарних ідей.
Так    Ні    9. Я люблю малювати.
Так    Ні    10. Я люблю справи, які важко робити.
Так    Ні    11. Сонце на малюнку повинне бути завжди жовтим.
Так    Ні    12. Я люблю розбирати прилади та іграшки, щоб зрозуміти,
                         як вони працюють.
Так    Ні    13. Мені більше за все подобається розфарбовувати малюнки
                          розмальовок, ніж малювати самому.
Так    Ні    14. Легкі загадки – найцікавіші.
Так    Ні    15. Іноді тато або мама займаються чим-небудь разом зі
                         мною.
Так    Ні    16. Я люблю дізнаватись нове про тварин.
Так    Ні    17. Мій тато любить робити що-небудь по господарству.
Так    Ні    18. Я не люблю, коли інші діти ставлять багато запитань.
Так    Ні    19. Важко знайти собі заняття, коли перебуваєш на самоті.
Так    Ні    20. Мій тато вважає, що я зазвичай чиню правильно.
Так    Ні    21. Я люблю розповіді про давнину.
Так    Ні    22. Я охочіше граю в старі ігри, ніж у нові.
Так    Ні    23. Якщо те, що я хочу зробити виявляється важким, я
                         відмовляюся від цієї ідеї й беруся за що-небудь інше.
Так    Ні    24. Я завжди граю з друзями, один я не люблю грати.
Обробка отриманих результатів.
За кожну позитивну відповідь (обведене слово «так») нараховується 1 бал, за негативні відповіді (обведене слово «ні») – 0 балів.
Увага! У пунктах 5, 6, 11, 13, 14, 18, 19, 22, 23, 24 оцінювання проводиться у такий спосіб: за відповідь «так» нараховується 0 балів, а за відповідь «ні» - 1 бал. Це робиться тому, що у зазначених пунктах затверджується ознака, протилежна тій, що визначається. Схильність дитини до творчості складається з таких його якостей, як розмаїття інтересів, незалежність і гнучкість розуму, допитливість, наполегливість. Нарешті, істотне значення має й обстановка в родині дитини. Проаналізуємо ці якості.
1.    Розмаїття інтересів.
Підрахувати загальну суму балів учня в пунктах 1, 5, 9, 16, 21. Кількість набраних балів відповідає ступеню виразності розмаїтості інтересів дитини:
І ступінь – 0-1 бал (слабко виражений);
ІІ ступінь – 2-3 бали (виражений середньо);
ІІІ ступінь – 4-5 балів (явно виражена).
2.   Незалежність.
Підрахувати загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 2, 8, 11, 13, 19, 24. Кількість набраних балів відповідає рівню незалежності дитини:
І ступінь – 0-1 бал (слабко виражений);
ІІ ступінь – 3-4 бали (виражений середньо);
ІІІ ступінь – 5-6 балів (явно виражена).
3.   Гнучкість, пристосовність.
Порахувати загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 6, 7, 22. Кількість набраних балів відповідає ступеню виразності гнучкості поведінки дитини:
І ступінь – 0-1 бал (виражений слабко);
ІІ ступінь – 2 бали (виражений середньо);
ІІІ ступінь – 3 бали (виражений явно).
4.   Допитливість.
Порахувати загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 4, 12, 18. Кількість набраних балів відповідає ступеню виразності допитливості  дитини:
І ступінь – 0-1 бал (виражений слабко);
ІІ ступінь – 2 бали (виражений середньо);
ІІІ ступінь – 3 бали (виражений явно).
5.   Наполегливість.
Підрахувати загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 10, 14, 23. Кількість набраних балів відповідає ступеню виразності наполегливості дитини:
І ступінь – 0-1 бал (виражений слабко);
ІІ ступінь – 2 бали (виражений середньо);
ІІІ ступінь – 3 бали (виражений явно).
6.   Відомості про сімейну обстановку.
Підрахуйте загальну суму балів за відповіді дитини в пунктах 3, 15, 17, 20. Кількість набраних балів відповідає ступеню сприятливого впливу сімейної обстановки для розвитку творчих нахилів дитини:
І ступінь – 0-1 бал (мало сприяє);
ІІ ступінь – 2 бали (сприяє середньо);
ІІІ ступінь – 3 бали (явно сприяє).

ТЕСТ «ОБДАРОВАНІСТЬ УЧНЯ»
Мета: виявити творчі та інтелектуальні здібності й задатки учня 6-10 років.
Респонденти: батьки учня.
Обладнання: роздруковані бланки опитувальника.
Інструкція: відповідаючи на запитання тесту, батьки помічають пункти, що підтверджують здібності дитини.
1.     Ваша дитина навчилася читати рано, до шестирічного віку:
А) самостійно – 7 балів;
Б) із чиєюсь допомогою – 5 балів.
2.    Читає багато, причому швидко – 2 бали.
3.    Сама або з чиєюсь допомогою зацікавилася довідниками, словниками, енциклопедіями – 2 бали.
4.    Легко навчилася читати, але зазнає труднощів при читанні – 1 бал.
5.    Потайлива, не любить, коли втручаються в її справи, має друзів старших за віком – 2 бали.
6.    Воліє розмовляти зі старшими – 2 бали.
7.    Ставить багато складних запитань, чим дивує або розгублює дорослих - 2 бали.
8.    У неї завжди готові відповіді навіть на дуже несподівані запитання – 1 бал.
9.    Іноді неуважна, але завжди вміє зробити правильні узагальнення (скажімо, після перегляду кінофільму, телевізійної передачі або спостерігаючи за чим-небудь) – 2 бали.
10.                       Із задоволенням вступає в бесіду про навколишній світ, дає свою оцінку різним явищам – 1 бал.
11. Із невдоволенням ставиться до одноманітних, повсякденних справ (прибирання, миття підлоги і посуду, виконання навчальних завдань, що не вимагають більших зусиль) – 1 бал.
12.                        Чутлива до будь-якої несправедливості, якщо навіть це не стосується її особисто.
13. Любить жартувати, має почуття гумору – 2 бали.
14.                       Має багатий словниковий запас і вміло використовує в розмові різні терміни – 2 бали.
15. Любить складні ігри (шахи та ін..), що вимагають певної кмітливості – 2 бали.
16.                       Рано зацікавився тим, що вивчають у старших класах – 1 бал.
17. Віддає перевагу різноманітним заняттям, причому любить усе робити самостійно – 2 бали.
18.                       ЇЇ цікавлять запитання світобудови й усе, що стосується давньої історії – 2 бали.
19.                       Навчається без особливих зусиль, швидко охоплює матеріал і має свою думку з багатьох питань – 2 бали.
20.                     У неї розвинене почуття сприйняття музики, прикладного мистецтва, навколишнього середовища, у всьому шукає гармонію – 2 бали.

Обробка отриманих результатів.
Підрахувати суму балів по тих позиціях, які найбільше відповідають рисам характеру й схильностям конкретно дитини.
Набрана сума не перевищує 9 балів. Варто подумати про активізацію занять із дитиною в плані загального розвитку. Необхідно розширити їй можливості для «проби сил» у різних областях, тому що її здібності ще не виявилися.
10-13 балів. Дитина має певні здібності, необхідно подбати про спеціальний розвиток його можливостей.
Більше 14 балів. Дитину відрізняє неординарність. Їй необхідна спеціальна програма навчання й розвитку, а також консультація із психологом.


ДОСЛІДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО ПРОСТОРУ ТА ПРОФОРІЄНТАЦІЯ УЧНЯ

ТЕСТ «ЗДАТНІСТЬ УЧНЯ ДОХОДИТИ ПОРОЗУМІННЯ З ОТОЧУЮЧИМИ»
(за методикою В. Маклені)
Мета: виявити вміння учня спілкуватися з оточуючими, знаходити компромісні рішення.
Вік учнів: від 15 років.
Обладнання: роздруковані бланки тесту, ручки.
Інструкція: відповідаючи на запитання тесту, учні відповідають «так» або «ні».

1.     Коли ти розмовляєш або пояснюєш що-небудь, чи уважно стежиш за тим, щоб слухач зрозумів тебе?
2.    Чи добираєш ти слова, щоб слухач краще зрозумів тебе?
3.    Чи обмірковуєш ти свої доручення, прохання, перш ніж висловити їх?
4.    Якщо ти висловив нову думку і співбесідник не ставить запитань, чи вважаєш ти, що він тебе зрозумів?
5.    Чи стежиш ти за тим, щоб твої висловлювання були якомога більше повними, ясними, стислими?
6.    Чи обмірковуєш ти попередньо свої ідеї, пропозиції, щоб не говорити незв’язно?
7.    Чи заохочуєш запитання під час бесіди?
8.    Ти:
А) вважаєш, що знаєш думки навколишніх?
Б) ставиш запитання, щоб це з’ясувати?
9.    Чи відрізняєш ти факти від просто думок?
10.                       Чи шукаєш у суперечці нові заперечення проти аргументів співрозмовника?
11. Чи намагаєшся, щоб твої друзі у всьому погоджувалися з тобою?
12.                       Чи завжди говориш ясно, чітко, повно, стисло й чемно?
13. Чи робиш під час розмови паузи, щоб і самому зібратися з думками, і співрозмовникам дати можливість обміркувати твої слова?
Обробка отриманих результатів.
Якщо учень, не замислюючись, відповів «так» на всі запитання, окрім 4, 8а, 10 і 11, можна вважати, що він володіє прийомами грамотного спілкування, уміє викладати свої думки й слухати співрозмовника.

ТЕСТ «ПОТРЕБА УЧНЯ В АНТИАЛКОГОЛЬНІЙ ДОПОМОЗІ»
Мета: виявити в колективі класу учнів, які потребують антиалкогольної допомоги.
Вік учнів: від 14 років.
Обладнання: роздруковані бланки опитувальника.
Інструкція: учень позначає варіант ствердження, який відповідає образу його життя
Запитання тесту
Ні
Так
1. Перше в житті вживання алкоголю залишило у тебе приємні спогади?
2. Алкоголь для тебе – засіб згаяти   вільний час?
3. Твої друзі випивають частіше двох разів на місяць?
4. Розмови про випивку викликають у тебе бажання випити?
5. Чи приходила тобі коли-небудь думка про необхідність скоротити вживання алкоголю?
6. Чи з’являлось у тебе коли-небудь відчуття провини або досади у зв’язку з вживанням алкоголю?
7. Чи вважають деякі твої знайомі, що ти багато п’єш?
8. Чи вважають деякі твої рідні або родичі, що ти багато п’єш?
9. Чи можна весело провести день народження або свято зовсім не випиваючи?
10. Чи буває тобі важко втриматися від прийому алкоголю?
11. Чи були у тебе коли-небудь неприємності, пов’язані із вживанням алкоголю?
11.               12. Чи є у тебе досвід спілкування в стані сп’яніння з міліцією?
12.              13. Чи забуваєш ти частину минулого вечора після випивки?
13.              14. Чи траплялося тобі випивати ранком, на натщесерце, щоб поліпшити свій стан?

Обробка отриманих результатів.
Значення відповідей у балах для юнаків
Номер запитання:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Відповідь у балах:
Так
2
3
6
7
1
0
3
5
0
6
2
1
1
7
Ні
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Значення відповідей у балах для дівчат
Номер запитання:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Відповідь у балах:
Так
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Ні
5
5
7
1
2
8
5
8
0
5
10
5
4
5

Значення балів залежно від рівня залучення до пияцтва для юнаків: нульовий – другий рівні: 0-20 балів;
третій – четвертий рівні: 21-58 балів.
Юнаки, що набрали більше 20 балів, потребують підвищеної уваги. Їх можна відправити на консультацію до нарколога. У першу чергу тих, хто набрав більше 30 балів.

Значення балів залежно від рівня залучення до пияцтва для дівчат:
нульовий – другий рівні: 0-15 балів;
третій – четвертий рівні: 16-78 балів.
Дівчата, що набрали більше 15 балів, потребують підвищеної уваги й консультації у нарколога. У першу чергу консультацію нарколога мають пройти дівчата, які набрали більше 35 балів.
Вірогідність отриманих відомостей досить висока: для нульового – другого рівнів – у 98 випадків із 100 тест дає правильні результати; для третього – четвертого рівнів – у 86 випадках зі 100.


АНКЕТА «ПРОБЛЕМА ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК ДЛЯ УЧНЯ»
Мета: виявити в класному колективі учнів, які потребують проти тютюнової, антиалкогольної та наркологічної допомоги; визначити наскільки актуальні для даного класу проблеми алкоголю, тютюнопаління та вживання наркотиків.
Вік учнів: від 13 років.
Обладнання: роздруковані бланки анкети, ручки.
Інструкція: учень має відверто і чесно відповідати на запитання анонімної анкети, обираючи варіант відповіді, який співпадає з життям класу.

1.     Як ти гадаєш, скільки твоїх однокласників курять?
а)   таких немає;
б)   1-2 особи;
в)   біля третини;
г)    біля половини;
д)  більшість.
2.    Скільки твоїх однокласників вживає спиртне?
а)   таких немає;
б)   1-2 особи;
в)   біля третини;
г)    біля половини;
д)  більшість.
3.    Скільки твоїх однокласників хоча б раз спробували наркотики?
а)   таких немає;
б)   1-2 особи;
в)   біля третини;
г)    біля половини;
д)  більшість.
4.    Скільки твоїх друзів вживають наркотики?
а)   таких немає;
б)   1-2 особи;
в)   біля третини;
г)    біля половини;
д)  більшість.
5.    Чи вважаєш ти паління анаші, марихуани, гашишу наркоманією?
а)   так;
б)   ні.
6.    Звідки ти одержуєш інформацію про шкідливий та небезпечний вплив наркотиків?
а)   не одержую зовсім;
б)   від батьків;
в)   у школі;
г)    з теле- і радіопередач;
д)  газет, журналів;
е)   від друзів;
ж) співробітників міліції;
з)   від нарколога;
и)  інше (вказати).
7.    Яку інформацію ти вважаєш найцікавішою та правдивою?
а)   отриману від батьків;
б)   у школі;
в)   з теле- і радіопередач;
г)    газет, журналів;
д)  від друзів;
е)   співробітників міліції;
ж) нарколога;
з)   інше (вказати).
8.    Що з перерахованого досить часто має місце у твоїй школі:
а)   ображання особистості;
б)   бійки;
в)   злодійство;
г)    паління в будівлі школи;
д)  вимагання грошей;
е)   вживання алкоголю;
ж) вживання наркотиків;
з)   інші антигромадські вчинки (вказати).
9.    Після уроків ти відвідуєш:
а)   факультативи в школі;
б)   курси;
в)   спортивну секцію;
г)    кружки;
д)  нічим не займаєшся.
10.                       Для дозвілля й активного відпочинку у твоїй школі проводять:
а)   дискотеки;
б)   «Вогники»;
в)   предметні тижні, вечори;
г)    спектаклі;
д)  спортивні змагання;
е)   походи;
ж) не проводять нічого.

Обробка отриманих результатів.
Підрахувати відсоток учнів, відповівши на запитання по кожній позиції враховуючи, що запитання 6-10 можуть мати кілька відповідей. Представити відповіді на питання 1-3 у вигляді таблиць або діаграм. Скласти письмовий аналіз ситуації в класі, відповівши на запитання:
1.    Чи існує у вашому класі «наркогенний ризик»?
(Відповідь вважається позитивною, якщо на запитання 1 – 3 більшість учнів обрали відповідь в), г), а на запитання 5 – варіант б).
2.   Чи існує наркогенний ризик для учнів класу?
(Відповідь вважається позитивною, якщо на запитання 4 більшість учнів обрали варіант б), в), г), д), а на запитання 5 – варіант б).
3.   Що є основним і що – достовірним джерелом інформації про шкоду наркотиків ?
(Об’єктивну картину визначити за кількістю учнів, обравши той чи інший варіант із запитань 6,7,)
4.   Які правопорушення мають місце у школі?
(Об’єктивну картину визначити за кількістю учнів, обравши той чи інший варіант із запитання 8.)
5.   Чи цікаво школярі проводять вільний час?
(Об’єктивну картину визначити за кількістю учнів, обравши той чи інший варіант із запитань 9, 10,)


ТЕСТ «ВИВЧЕННЯ СТУПЕНЯ СОЦІАЛІЗАЦІЇ СТАРШОКЛАСНИКІВ»
Мета: визначити ступінь соціалізації учня та його моральної вихованості.
Вік учнів: від 14 років.
Обладнання: роздруковані бланки тесту та контрольні аркуші відповідей, ручки або олівці.
Інструкція: учню пропонується прочитати двадцять суджень і оцінити ступінь своєї згоди або незгоди за наступною шкалою:
4 – завжди;
3 – майже завжди;
2 – іноді;
0 – ніколи.
Контрольний аркуш відповідей
1
5
9
13
17
2
6
10
14
18
3
7
11
15
19
4
8
12
16
20

1.     Я намагаюся у всьому слухати вчителів і батьків.
2.    Вважаю, що завжди треба відрізнятися чимось від інших людей.
3.    За що б я не узявся, мені все по плечу.
4.    Я вмію прощати людей.
5.    Я прагну чинити так само, як і мої друзі.
6.    У будь-якій справі мені хочеться бути попереду моїх однолітків.
7.    Я стаю дуже впертим, якщо впевнений у своїй правоті.
8.    Творити добро – це головне гасло мого життя.
9.    Я намагаюся чинити так щоб мене за це відзначили.
10.                       У спілкуванні з однолітками я завжди відстоюю свою думку.
11. Якщо я щось задумав, то обов’язково це виконаю.
12.                       Мені подобається допомагати іншим людям.
13. Мені хочеться, щоб зі мною дружили всі оточуючі.
14.                       Якщо мені хтось не подобається, я з ним спілкуватися не буду.
15.  Я прагну завжди перемагати й вигравати.
16.                       Я завжди переживаю неприємності інших людей, як свої власні.
17. Я уникаю сварок із друзями.
18.                       Я намагаюся доводити свою правоту, навіть якщо з моєю думкою не згодні оточуючі.
19.                       Якщо я за щось беруся, то завжди доводжу справу до кінця.
20.                     Я завжди на захисті тих, кого кривдять.

Обробка отриманих результатів.
Кожний рядок контрольного аркуша характеризує один із напрямків соціального розвитку особистості учня. При обробці даних підраховується сума відповідей у кожному рядку, розділена на 5.
1.      Оцінка соціальної адаптованості учня виходить від суми оцінок першого рядка (й розподілу отриманої суми на 5)
2.    Оцінка автономності учня виходить від суми оцінок другого рядка.
3.     Оцінка соціальної активності учня визначається аналогічною операцією із третім рядком.
4.    Оцінка моральності учня визначається аналогічною операцією із четвертим рядком.

Якщо одержуваний коефіцієнт більше 3, то можна констатувати високий ступінь соціалізації підлітка.
Якщо одержуваний коефіцієнт більше 2, але менше 3, то можна констатувати середній ступінь розвитку соціальних якостей.
Якщо одержуваний  коефіцієнт менше 2, то можна констатувати низький ступінь розвитку соціальних якостей.
Отримані результати мають бути уважно й неквапливо осмислені, узагальнені, розставлені акценти. І вже на цій основі вчитель має планувати подальшу навчально-виховну роботу з конкретним учнем, враховуючи виявлені показники.


ТЕСТ «ВИЗНАЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ІНТЕРЕСІВ УЧНІВ»
Мета: допомогти учневі визначити власні здібності, зорієнтуватися при виборі майбутньої професії.
Вік учнів: від 15 років.
Обладнання: роздруковані бланки тесту, чисті аркуші паперу, ручки чи олівці.
Інструкція: відповідаючи на запитання тесту, учень має обрати найбільш прийнятний для себе варіант.

Варіанти відповідей:
А – мені дуже подобається (мені дуже б хотілося).
Б – мені все одно.
В – мені не подобається (мені не хотілося б).

Обравши відповідь, на окремому листочку паперу треба писати відповідну букву.
1.  Працювати під шум моря, вдихаючи запах солоної води.
2.Класти розчин на стіни.
3. Лагодити годинники.
4.Наносити фарбу за допомогою пульверизатора.
5. Вивчати мікробів під мікроскопом.
6.Працювати на повітрі.
7. Писати пейзажі.
8.Працювати в добре оснащеній приладами кухні.
9.Працювати за допомогою рубанка.
10.               Точити різці токарського верстата.
11.                 Працювати з мастилами.
12.               Вирощувати худобу.
13.                Розкроювати тканини.
14.               Давати уроки учням.
15.                Працювати на конвеєрі.
16.               Білити (штукатурити) стелю.
17.                Працювати зі шкірою.
18.               Керувати пароплавом або іншими судами.
19.               Займатися прийомом людей.
20.             Установлювати водонагрівальні прилади.
21.               Пиляти величезні бруски.
22.              Чистити валик, що накочує фарби.
23.              Замішувати розчин.
24.              Працювати весь день на ногах.
25.              Розбирати папери й справи.
26.              Показувати клієнтам нові парфуми.
27.              Працювати поруч із сильним вогнем.
28.              Бути музикантом в оркестрі.
29.              Малювати шрифт тушшю.
30.              Викладати дітям історію.
31.                Працювати в закритому приміщенні.
32.              Працювати, піднявшись на приставні сходи.
33.               Доглядати за квітами в оранжереї.
34.              Виточувати на верстаті вал мотора.
35.               Синтезувати хімічні сполуки.
36.              Наносити різьбу на труби.
37.               Перебувати на верхівці щогли, щоб сигналізувати про появу якого-небудь судна.
38.              Доглядати за хворими.
39.              Захищати підсудного в суді.
40.             Мати справу з великою кількістю різних людей.
41.               Займатися фотографією.
42.              Копати канави, ями.
43.              Працювати з деревом.
44.              Працювати весь день сидячи.
45.              Збирати й розбирати кузова автомобілів.
46.              Працювати з виробництвом ліків.
47.              Робити верстку текстів і фотографій.
48.              Бути продавцем у великому магазині.
49.              Бути нотаріусом.
50.              Виготовляти прикраси.
51.                Підганяти по розміру одяг під час приміряння.
52.               Прибивати дранку.
53.               Ремонтувати автомобільну камеру.
54.              Підрізати дерева.
55.               Працювати у великій лікарні.
56.              Працювати в друкарні.
57.               Шліфувати метал.
58.              Вимірювати деталі до сотої частки міліметра.
59.              Обіймати посаду, що вимагає постійних поїздок.
60.             Проводити уроки, присвячені мистецтву: живопису, архітектурі.
61.               Випрямляти гнуте листове залізо за допомогою молотка.
62.              Вирізати маленькі вироби з дерева.
63.              Випускати нову продукцію.
64.              Саджати дерева.
65.              Проводити в будинках електромережі.
66.              Уміти прочитати технічне креслення.
67.              Виправляти друкований текст.
68.              Працювати, відчуваючи запах шкіри.
69.              Проводити в будинках газ.
70.              Виконувати роботу на великій висоті.
71.                Досліджувати мікробів.
72.              Ліпити скульптури.
73.               Виготовляти інструменти.
74.              Працювати з великими сумами грошей.
75.               Вантажити й розвантажувати машини.
76.              Прибивати дошки, планки.
77.               Виконувати тонку механічну роботу.
78.              Працювати в спецівці в гаражі.
79.              Працювати на будівельних лісах.
80.             Свердлити отвори в дерев’яних деталях.
81.               Підтримувати в порядку газони, клумби, квітники.
82.              Перебирати картоплю.
83.              Варити й жарити їжу.
84.              Виконувати роботи, що не вимагають точності.
85.              Шпаклювати нерівну стіну.
86.              Виточувати за кресленням деталі з металу.
87.              Збирати аудіо-, відео- та комп’ютерну техніку.
88.              Друкувати книги.
89.              Виконувати монотонну роботу.
90.             Готовити розчин для цегельної кладки.
91.               Задавати питання переможцеві велогонки.
92.              Багато спілкуватися з людьми.
93.              Фотографувати людей у своєму фотоательє.
94.              Виконувати брудну роботу.
95.              Працювати одному (на самоті).
96.              Шити.
97.              Перевозити вантажі на тачці.
98.              Лагодити в будинках електрику.
99.              Згинати металеві стержні для заливання бетону.
100.         Розкладати їжу по тарілках.
101.           Створювати нові лікарські препарати.
102.         Працювати креслярем в архітектора.
103.          Комбінувати фарби при малюванні.
104.         Робити меблі.
105.          Користуватись автоматом, регулювання якого вимагає розрахунків.
106.         Займатися вихованням молоді.
107.          Становити контракти по найманню й заповідальні акти.
108.         Виготовляти ліки.
109.         Уміти прочитати схему комп’ютера.
110.           Різати залізо.
111.             Виконувати роботу, що вимагає швидких рухів.
112.           Працювати в групі.
113.            Збирати мотори, компресори.
114.           Робити тривалі подорожі по морю.
115.            Вивчати правила й закони.
116.           Їздити на місце подій з метою написання статті для газет.
117.            Виконувати тонкі, точні креслення.
118.           Працювати з фарбами.
119.           Підстригати дерева.
120.         Привабливо розкладати товар.
121.           Золотити книжкові плетіння.
122.          Працювати підручним.
123.          Писати портрети.
124.          Вислуховувати прохання й скарги людей.
125.          Готовити обід для великої кількості людей.
126.          Комбінувати тканини один з одним.
127.          Робити дуже тонку пайку.
128.          Виконувати чисту роботу.
129.          Виконувати точну роботу.
130.          Полірувати металеві пластини за допомогою шліфувального інструмента.
131.            Читати складні формули.
132.          Користуватись калькулятором.
133.           Будувати будинки.
134.          Готовити репортажі про різні події.
135.           Саджати овочі.
136.          Бути сторожем відокремленого маяка.
137.           Ремонтувати водопровідні крани.
138.          Спостерігати хімічні реакції в лабораторії.
139.          Свердлити метал.
140.         Переконувати клієнтів купити товар.
141.           Містити акти продажу нерухомості.
142.          Жати пшеницю.
143.          Працювати в рекламній фірмі.
144.          Бути актором у театрі.
145.          Працювати в дорожній службі.
146.          Продавати ліки.
147.          Лагодити цифрову та комп’ютерну техніку.
148.          Виконувати роботи, де ймовірна небезпека аварії.
149.          Працювати зі зварювальним апаратом, що вимагає великої обережності.
150.          Знімати фарбу за допомогою пальника.
151.            Лагодити взуття.
152.          Гасити вапно водою.
153.           Проводити дослідження в хімічній лабораторії.
154.          Становити текст для печатки.
155.           Проявляти фотоплівку.
156.          Становити листи.
157.           Організовувати колективну роботу.
158.          Виривати з дошок великі цвяхи.
159.          Збирати годинну фурнітуру.
160.         Становити рекламні буклети, проспекти.
161.           Виконувати кольорова репродукції.
162.          Керувати аукціоном (публічним продажем).
163.          Працювати на великій складній машині.
164.          Виправляти помилки в домашніх завданнях учнів.
165.          Установлювати казан, топлення.
166.          Лагодити мотори.
167.          Консультувати людей щодо спадщини, торгівлі, плати за наймання.
168.          Знаходити нові хімічні сполуки.
169.          Мати розмаїття у своїй повсякденній роботі.
170.          Бути репортером у великій газеті.
171.            Робити креслення мотора в певному масштабі.
172.          Учитися креслити деталі.
173.           Красити пензлем.
174.          Вивчати механізм складних годин.
175.           Працювати на підприємстві, де продукція постійно контролюється.
176.          Передруковувати листа на машинці.
177.           Перемотувати обмотку електромотора.
178.          Ремонтувати водяні насоси.
179.          Класти декоративний камін по кресленню.
180.         Готовити ліки по рецептах.
181.           Сортувати папір.
182.          Скріплювати металеві деталі за допомогою дроту.
183.          Гнути металеві пластини й надавати їм закінчену форму.
184.          Використовувати вимірювальні електроприлади.
185.          Працювати в полі.
186.          Робити шкіряні сумки й валізи.
187.          Мити й змазувати автомобіль.
188.          Бути кравцем.
189.          Використовувати точильне коло.
190.         Регулювати фотоапарат.
191.           Малювати кіноафіші.
192.          Зскрібати штукатурку зі стін.
193.          Виконувати роботу, що не вимагає спеціального навчання.
194.          З’єднувати водопровід із центральною мережею.
195.          Бути виразником людських лих перед судом.
196.          Регулювати мазутний пальник.
197.          Робити серійну роботу на великій фабриці.
198.          Правити пробний відбиток.
199.          Робити хімічний аналіз речовин.
200.       Знаходити несправності в радіоприймачі.
201.         Готовити шкіри для вироблення.
202.        Перевіряти розрахунки.
203.        Шукати нові лікарські препарати.
204.        Працювати на високовольтній електроустановці.
205.        Збільшувати фотографії.
206.        Виконувати точні виміри.
207.        Зварювати великі частини листового заліза.
208.        Обіймати посаду, що вимагає попереднього навчання.
209.        Установлювати раковину в санвузлі.
210.         Вивчати справи обвинуваченого, щоб приготувати промову на його захист.

Обробка отриманих результатів.
За кожну відповідь «А» нараховується 1 бал, за відповідь «Б» - 0 балів і за відповідь «В» нараховується -1 бал.
Максимальна кількість становить +5. Мінімальна кількість -5. У першому випадку ми констатуємо виражену привабливість даної професії, у другому – повне її неприйняття.

Покажчик номерів питань, що відповідають переліку професій
№ з/п
Професії
Номери
1
Соціальний працівник
157
19
40
92
124
2
Нотаріус
49
74
107
141
162
3
Адвокат
39
115
167
195
210
4
Лікар
5
38
55
71
101
5
Фармацевт
46
108
146
180
203
6
Викладач
14
30
60
106
164
7
Хімік
35
138
153
168
199
8
Друкар
56
88
121
154
198
9
Фотограф
41
93
155
190
205
10
Годинникар-ювелір
3
50
77
159
174
11
Електрик
65
98
147
177
204
12
Автомеханік
11
53
78
166
187
13
Столяр
9
43
62
80
104
14
Маляр
32
79
118
150
173
15
Кравець
13
51
96
126
188
16
Муляр
2
23
90
133
179
17
Швець
17
68
151
186
201
18
Репортер
59
91
116
134
170
19
Моряк
1
18
37
114
136
20
Продавець
26
48
63
120
140
21
Сільськогосподарський працівник
12
82
135
142
185
22
Робочий важкої промисловості
86
113
163
189
207
23
Артистичні професії
7
28
72
123
144
24
Арматурник
21
76
99
158
182
25
Штукатур
16
52
85
152
192
26
Слюсар-сантехник
20
137
178
194
209
27
Слюсар-наладчик
57
73
110
139
131
28
Токар
10
34
58
105
172
29
Установник центрального опалення
36
69
149
165
196
30
Кузовний майстер
4
45
61
130
183
31
Офсетчик
22
47
67
161
181
32
Радіотехнік
87
109
127
184
200
33
Кресляр
66
102
117
171
206
34
Художник по рекламі
29
103
143
160
191
35
Кухар
8
27
83
100
125
36
Садівник
33
54
64
81
119
37
Службовець бюро (клерк)
25
132
156
176
202
38
Некваліфікований робітник
42
75
97
122
145
39
Робітник конвеєра
15
89
111
175
197
Наступні запитання в балах не оцінюються: 6, 24, 31, 44, 70, 84, 94, 112, 128, 129, 148, 169, 193, 208. Вони дані для того, щоб виявити можливі протиріччя у відповідях.
Для одержання профілю, що показує ступінь схильності або неприйняття учнем професій, що згадуються в опитувальнику, позначте в таблиці хрестиками отримані результати.

Аркуш профілю привабливості професій
№ з/п
Професії
Бали (позначити напроти кожної назви професії)
+5 +4 +3 +2 +1 0 -1 -2 -3 -4 -5
1
Соціальний працівник

2
Нотаріус

3
Адвокат

4
Лікар

5
Фармацевт

6
Викладач

7
Хімік

8
Друкар

9
Фотограф

10
Годинникар-ювелір

11
Електрик

12
Автомеханік

13
Столяр

14
Маляр

15
Кравець

16
Муляр

17
Швець

18
Репортер

19
Моряк

20
Продавець

21
Сільськогосподарський працівник

22
Робочий важкої промисловості

23
Артистичні професії

24
Арматурник

25
Штукатур

26
Слюсар-сантехник

27
Слюсар-наладчик

28
Токар

29
Установник центрального опалення

30
Кузовний майстер

31
Офсетчик

32
Радіотехнік

33
Кресляр

34
Художник по рекламі

35
Кухар

36
Садівник

37
Службовець бюро (клерк)

38
Некваліфікований робітник

39
Робітник конвеєра

Немає коментарів:

Дописати коментар