Для вчителів

       Зовнішній вигляд, нейтральний фон та перевірені ресурси – 
поради МОН для онлайн-навчання

У зв'язку з карантинними обмеженнями вчителі знову почали проводити заняття в онлайн-форматі, використовуючи такі застосунки як Skype, Hangouts i Zoom. Для того, аби зробити дистанційну роботу безпечною, МОН радить дотримувати наступних правил:

  1. Користуйтеся перевіреними вебресурсами. Для проведення дистанційних уроків варто користуватися лише перевіреними ресурсами, дотримуючися рекомендацій закладів освіти або колег.
  2. Слідкуйте за власним зовнішнім виглядом. Зовнішній вигляд під час онлайн-уроків так само важливий, як і під час традиційного навчання. Тому Міністерство радить обирати для роботи в онлайн-форматі звичне вбрання.
  3. Обирайте відповідний фон для навчання. Слідкуйте за фоном під час відеодзвінків. На ньому не має бути сторонніх предметів, які б надавали особисту інформацію про вас (наприклад, ім’я, прізвище, особисті фото, сертифікати тощо).
  4. Дотримуйтеся правил ефективної комунікації. Намагайтеся прислухатися до учнів та отримувати зворотній зв’язок щодо уроків. У такий спосіб ви зможете «чути» одне одного та краще працювати над матеріалами.
  5. Встановлюйте власні правила під час онлайн-уроків. Дисципліна під час онлайн-навчання має бути така ж, як і під час уроків офлайн. Тому варто створити власні правила для занять: підключатися до уроків без запізнення, вмикати камеру, активно обговорювати завдання, вдягатися, як і на навчання офлайн тощо.

Кілька порад для підтримки та допомоги дітям.

Весна 2020 року ознаменувала початок нового освітнього етапу: дистанційного навчання в умовах карантину. Неочікувані зміни безперечно «вдарили» по вчителям, але ще більше – по дітям. Підвищений рівень гормонів, дитячий максималізм та проблеми з самоорганізацією – все це так чи інакше впливає на кожного учня.
Чи є діти психологічно вразливою групою, яка потребує додаткової підтримки? Як допомогти пристосуватися до змін, а також підтримати у скрутну хвилину?.

Чому на час карантину необхідно ретельніше стежити за станом дітей? 

Експерти​ попереджають про глобану кризу: багато у кого можуть виникнути проблеми з психічним здоров'ям через пандемію коронавірусу. Соціальна ізоляція, самотність, тривога про здоров'я, стрес, економічний занепад – ідеальні умови для прогресування тривожності, депресії, а також зростання проблемної поведінки: алкоголізму, наркоманії, цькування в інтернеті та потягу до азартних ігор. 
Світова статистика демонструє, що рівень домашнього насилля після запровадження самоізоляції зріс. І це не дивно, адже кожна людина так чи інакше зіштовхується з тиском пандемії, результатом якої може бути проблемна поведінка: неконтрольована агресія або навіть насилля. В умовах спільної ізоляції сім’ї питання домашнього насилля є як ніколи актуальним. 
Карантинні заходи неабияк впливають на всіх, але діти є однією з найбільш психологічно уразливих груп. Якщо ж розглядати ситуацію загалом, Україна має невтішні ​показники​ дитячих самогубств (одні з найвищих у Європі). Тільки за 7 років кількість підліткових самогубств зросла майже у два рази, а на 100 тис. осіб припадає аж 22 самогубства! 
Покроковий гайд для вчителя 
Попри беззаперечну важливість підтримки дітей в умовах карантину, це не є єдиним інструментом допомоги. Зрештою, постає питання: як підтримувати дитину, якщо ми не знаємо про її стан? Адже тільки розуміючи настрій, у якому перебуває людина, та що вона відчуває, можна дійсно допомогти. І, як не дивно, власне «підтримки» може бути не так багато, як усіх інших кроків. 
Перш за все, необхідно побудувати довірливі стосунки з класом. ​На жаль, інколи виклодачі нехтують цим пунктом, а школярі подеколи навіть цураються хороших стосунків із учителем. Утім, довірливі стосунки вчитель-учень можна і потрібно започатковувати! Ось декілька дієвих порад: 
-          виконуйте з учнями ​вправи​ для тимбілдингу, безпосередньо приймайте в них участь; 
-          застосовуйте позитивні ​психологічні практики​; 
-          застосовуйте командні вправи, після яких школярі, в якості одного із завдань, мають зазначити настрій партнера по парі; 
-          не соромтеся говорити про власний стан, настрій та переживання, пам’ятаючи золоте правило «перш ніж вимагати від учнів – передусім поділюся сама/сам». 
Стежте за психологічним станом дітей:​ спостерігайте, проводьте опитування, робіть висновки. Найефективніший інструмент – кожного дня влаштовувати п’ятихвилинку рефлексії на початку уроку. Можна ставити такі запитання: Як ти себе почуваєш? Які емоції у тебе зараз? Оціни свій стан та настрій від 0 до 10, де 10 – дуже погано? 
Подібна рефлексія може проходити у вербальному форматі, а можна провести онлайн-опитування. Перевага онлайн-формату в швидкості, але, все ж, його вважають не кращим варіантом. У той час як «живе спілкування», навіть за допомогою аудіо або відеоплатформ, дозволяє вчителю вловити найменші нотки тривоги або брехні у голосі школяра. 
І, все ж, як підтримувати?​ 
Між підтримкою та допомогою є велика різниця. Частіше за все, психологічна підтримка – перманентний процес в довірливих стосунках, а допомога – це радше інструмент, що застосовується за необхідності. Діти не так часто звертаються за допомогою до вчителя у питанні психологічного стану, адже для цього є шкільний психолог. Але підтримувати учнів усе ж необхідно. У пригодв стануть такі способи: 
Стежте за психологічною атмосферою у класі та намагайтеся помічати найменші прояви булінгу або токсичності: жарти, смішки, злі коментарі тощо. 
Чудово допомагають підтримувати стабільний стан та позитивний настрій дихальні практики​, які можна проводити перед кожним уроком – вони чудово допомагають налаштуватися на роботу. 
Фізичні вправи​ не тільки поліпшують когнітивні здібності учнів, але й одночасно покращують їх настрій у довгостроковій перспективі. На час карантину можна влаштовувати спільну ранкову зарядку, користуючися відеозв’язком. 
Переконайтеся, що ваші учні сприймають вас як «якір», тобто ту дорослу людину, на яку можна покластися, до якої можна звернутися за підтримкою та порадою. Звичайно, це питання часу, якого потребує побудова довірливих стосунків, проте ніколи не буде зайвим просто зазначити: «Я поряд, мені важливо, я можу вислухати».
Жоден дорослий не може на 100% захистити школярів від стресу. Тож єдиний вихід – це навчити дітей справлятися зі стресом у правильний спосіб, не замовчувати його, а навпаки – «виплескувати». Нижче наведені приклади дій, які діти можуть виконувати, коли відчувають стрес. Учителі можуть періодично застосовувати ці техніки, аби покращити загальний настрій класу. 

Завдання для розвитку творчого мислення дітей 

під час дистанційного навчання


Головна мета оффлайн та онлайн-навчання – розвиток творчих та когнітивних здібностей учнів. А в умовах дистанційного навчання викладачі активно використовують потенціал сучасних інформаційних технологій, не забуваючи про творчий підхід до предмета! І якщо раніше девайси були актуальними радше на уроках інформатики, то в умовах онлайн-навчання вони демонструють свою ефективність на будь-якому уроці, а особливо – українській мові та літературі. 
Тож радимо ознайомитися з добіркою творчих завдань із української мови та літератури для плідної роботи з учнями під час занять у школі чи в онлайн-форматі! 
Щоденник героя
Запропонуйте учням завести «щоденник героя», який можна заповнювати протягом тижня, місяця або й навіть року. Для цього підійде звичайний зошит або інтернет-платформи (блоги, соцмережі тощо). І найцікавіше – щоденник може бути як від власного імені, так і від імені вигаданого героя! 
Не обмежуйте дітей у темах нотатків, адже найкращого ефекту можна досягти лише тоді, якщо учень спробує підійти до завдання творчо! Тож школяр має вирішити сам: або скористатися порадами педагога та використати шкільну програму, або ж – записувати виключно вигадані історії.
Ефект вправи: вчитель спостерігає за психологічним станом учнів, а діти практикуються у написанні креативних текстів!
Мій творчий сусід
Розгляньте разом із учнями 3D-модель будинку «Слово» та познайомтесь із його мешканцями: Миколою Хвильовим, Павлом Тичиною, Валер'яном Підмогильним та іншими. Згодом запропонуйте дітям уявити себе мешканцями будинку «Слово» та перевтілитися, наприклад, у сусіда Миколи Хвильового. І після чарівного перевтілення заохотьте дітей написати твір на одну з тем, пов’язану з творчим будинком! Наприклад, про несподівану зустріч із письменником, або про те, як усі мешканці зібралися в одні квартирі та провели вечір поезії. Що оригінальніша розповідь, то краще!
Також учні можуть обрати за «сусіда» ту постать, яку вивчають за програмою!
Абетковий словограй
Запропонуйте учням написати текст або твір із використанням тільки тих слів, що розпочинаються з однієї літери алфавіту. Наприклад, кожне слово розпочинається з літери «С». Під час визначення обсягу завдання учитель має брати до уваги вікові особливості дітей. Це може бути як одне речення, так і повноцінний твір на пів сторінки. 
До того ж пропонована вправа чудово розвиває творчі здібності дітей!
Читацький челендж
Запропонуйте школярам виконати таке цікаве завдання:
На першому етапі заохотьте дітей обрати книгу або навіть декілька, а згодом самостійно (або об'єднавшись у групи) прочитати твори.
Другий етап дозволить творчо розкрити зміст фрагменту або навіть цілої книги за допомогою створення відеоролику, зображення ключових подій сюжету тощо.
А третій етап дозволить запам’ятати челендж надовго! Запропонуйте дітям зробити селфі з прочитаною книгою та організувати голосування за краще фото. 
(Не)випадкові історії
Спершу учні розділяють сторінку на такі три колонки: 
персонаж;
місце перебування героя;
дії персонажа.
Далі дітям потрібно творчо заповнити колонки! Приклад: «квітка у вазоні», «корабель», «відпочити». Чим більше варіантів слів у кожній колонці, тим краще, адже збільшується ймовірність, що у кінці вийде нестандартна та навіть кумедна історія!
Потім діти мають назвати у довільному порядку цифру для кожної з колонок. Наприклад, перша – 3, друга – 5, третя – 2. Це і буде основою майбутньої історії! Користуючись вище наведеним прикладом слів, можна скласти таке речення: «Одного дня квітка у вазоні настільки захотіла до моря, що зробила все можливе, аби потрапити на корабель і  досхочу відпочити!».
Останній етап – написання повноцінної історії із використанням обраних слів і образів із колонок. 

Бажаєте дізнатися більше про завдання для дистанційної роботи з української мови та літератури? Радимо переглянути виступ Любові Цукор на конференції «Українська мова та література: ідеї та досвід викладання». Лекторка – редакторка та авторка статей журналу освітнього проекту «На Урок», драматургиня та вчителька української мови і літератури.



Книги з 11 дисциплін, що прищеплять любов до навчання 

Таємниці Всесвіту, невидимість, Македонський у коміксах та математика всередині нас… 
Звучить цікавіше за шкільні предмети? Особливо для школярів!
Пропонуємо добірку книжок з одинадцяти шкільних дисциплін. 
Кожна з історій до нестями закохає учня та точно не дасть позіхати на наступному уроці!
Історія України: «Мальована історія незалежності України», Брати Капранови  Незалежність не впала з неба – державницька традиція живе на наших землях зі скіфських часів і фактично не переривалася до 1991-го. Короткий і зрозумілий виклад подій минулого разом та яскраві мальовані історії дозволять читачам легко розібратися у такому складному питанні як походження Української держави та боротьба за її встановлення, а пантеон героїв дасть приклад для наслідування.
Зарубіжна література: «Література! Мандрівка світом книжок», Катарина Маренгольц 
Знайомлячись із книгою, читачі опиняються на захопливій лекції, де обізнана викладачка з гумором розповідає про класичні твори та їхніх авторів, доповнюючи свою розповідь карикатурними малюнками. Ернест Гемінґвей, Габріель Гарсія Маркес, Джеймс Джойс, Джером Девід Селінджер... Виявляється, ніхто з них не був книжковою занудою, тож вони можуть стати ближчими до кожного школяра! Це справжній путівник книжковими хащами, що за допомогою змістовних схем, графіків та неймовірних фактів літературного життя допоможе зрозуміти глибину найскладніших творів. А подорож почнеться аж із 1307 року!
Українська мова: «Цікавинки укрмови», Ілько Лемко Утомилися від нудних мовних правил та нецікавих уроків української мови? Звичайно, адже шкільні підручники, на відміну від цієї книги, не аналізують проблему освіченості та незнання українцями рідної мови. А тут це зроблено неймовірно цікаво та з гумором! Окрім того, у книзі зібрано найцікавіші факти про мову та викладено найкоротший посібник із вивчення української мови для журналістів і всіх, хто хоче її знати.
Біологія: «Риба всередині нас», Ніл Шубін Чому ми виглядаємо так, як виглядаємо? Що спільного між людськими руками і, припустимо, крильцями метелика? І як пов'язані між собою волосся, молочні залози і складна будова нашого вуха? Ці запитання тільки здаються марними, а насправді – дозволять нам зрозуміти будову людського організму, тобто знайти причину його слабкостей і хвороб. Ніл Шубін, відомий професор анатомії та один із першовідкривачів легендарного тіктааліку (проміжна ланка між рибами та наземними тваринами), пропонує читачеві здійснити захопливу подорож до витоків еволюції і подивитися, як протягом трьох із половиною мільярдів років формувалося й удосконалювалося наше тіло.
Всесвітня історія: «Всесвітня історія. Том 1, 2, 3», Ларрі Гонік Якщо уроки історії запам'яталися вам лише низкою заплутаних дат, імен і подій, не поспішайте ставити хрест на цій науці, адже вона може бути цікавою та захопливою. Як? Наприклад, якщо вивчати її за коміксом «Від Великого вибуху до походів Александра Македонського»! Завдяки його живим ілюстраціям та гумору, знайомство з історією може стати справжньою пригодою.
Хімія: «Внутрішня історія. Кишечник – найцікавіший орган нашого тіла», Джулія Ендерс Що складає 80% імунітету, відповідає за емоції і може викликати депресію? Кишківник! Багато хто соромиться говорити про кишківник уголос. Можливо, саме тому ми так мало знаємо про наймогутніший орган, який керує нашим організмом. Ця книга – ще один крок уперед на шляху до відкриття таємниць нашого тіла. Особливо з точки зору хімії!
Фізика: «Фізика майбутнього», Мічіо Кайку Мрієте про винайдення машини часу? Відомий фізик Мічіо Каку вас випередив! Розповідаючи про наше найближче майбутнє, вчений доступною мовою говорить про те, як влаштований Всесвіт. Із книги «Фізика майбутнього» ви дізнаєтеся, що вже у XXI столітті, можливо, будуть реалізовані силові поля, ми навчимося ставати невидимими, читатимемо думки, зв'яжемося з позаземними цивілізаціями і навіть навчимося телепортуватися та подорожувати між зорями!
Астрономія: «Найкоротша історія часу», Стівен Гокінг, Леонард Млодінов Бестселер наукової думки прийде до вподоби вибагливим школярам! Цікаво і доступно відомий англійський фізик Стівен Хокінг розповідає про походження Всесвіту, його можливу долю та про природу простору і часу. Ця неймовірна книга не на вустах хіба що у ледачого, а її роль на шляху до вивчення астрономії неоціненна.
Математика: «Екскурсія математикою. Як через готелі, риб, камінці і пасажирів зрозуміти цю науку», Стівен Строгац  Стівен Строгац – той самий учитель математики, про якого всі мріяли у школі. Учитель, який здатний запалити іскру інтересу і прищепити любов до свого предмета на все життя. У цій неймовірно легкій та захопливій книзі він дає всім нам другий шанс познайомитися з математикою. Тією математикою, що пронизує все у цьому світі, зокрема і нас самих!
Екологія: «Дім – нуль відходів», Беа Джонсон  Чи уявляєте ви своє життя без смітника? Ні? А авторці вдається це практикувати: всі відходи її сім’ї зведені до однієї літрової банки на рік. Уявляєте Про досягнення, успіхи та провали на шляху до екологічного життя – у цій книзі. Вона відверто ділиться тактиками і рецептами, які впроваджує у життя своєї родини, рятуючи планету від сміттєвої екологічної кризи. 
Географія: «Історія Землі. Від зіркового пилу до живої планети», Роберт Хейзен  Книга відомого популяризатора науки, професора Роберта Хейзена, знайомить нас із принципово новим підходом до вивчення Землі, що захопить увагу читача не гірше за фантастичну подорож. Разом із автором читач здійснює мандрівку крізь мільярди років: ми побачимо виникнення Всесвіту, поспостерігаємо за рухом цілих континентів, будемо вражені злітом і падінням величезних гірських хребтів, розділимо трагедію знищення тисяч видів земного життя і побачимо повну зміну ландшафтів під впливом метеоритів і вулканічних вивержень.


1 коментар:

  1. ВСЕ ЧИТАЙТЕ ЦЕ ЗАВДАННЯ НА ЯК ВІДПОВІДАЮТЬ МОЮ КРЕДИТУ З ЛЕГІТОВОЇ І КОРІБНОЇ КОМПАНІЇ Мене звуть Керстін Ліс, я шукав кредит, щоб погасити свої борги, всі, кого я зустрів, шахраювали і брали гроші, поки нарешті не зустріли пана, Бенджаміна Брейль Лі Він міг дати мені позику в розмірі 450 000,00 R. Він також допоміг деяким моїм колегам. Я сьогодні говорю як найщасливіша людина у всьому світі, і я сказав собі, що будь-який позикодавець, який рятує мою родину від нашого бідного становища, я скажу ім'я всьому широкому світові, і я так радий сказати, що моя родина повертається назавжди, тому що мені була потрібна позика, щоб почати своє життя на всьому протязі, оскільки я єдина мама з 3 дітьми, і весь світ здавався, що він висить на мені, поки я не мав на увазі, що Бог послав позикодавця, який змінив моє життя і що в моїй родині, БОГ, що побоюється кредитора, містер, Бенджамін, він був Спаситель БОГ, посланий рятувати мою сім'ю, і спочатку я думав, що це стане неможливим, поки я не отримаю позику, і запросив його до своєї сім'ї -Усім учаснику, від якого він не відмовився, і я пораджу будь-кому, хто справді потребує позики, звернутися до пана Бенджаміна Брейля Лі електронною поштою за адресою (lfdsloans@outlook.com), оскільки він є найбільш розуміючим і добрим сердечним кредитором I коли-небудь зустрічалися з турботливим серцем. Він не знає, що я роблю це, поширюючи свою доброзичливість у відношенні до мене, але я вважаю, що я повинен поділитися цим питанням з усіма вами, щоб звільнити себе від шахраїв, будьте обачливими, як вдавачі та зв’яжіться з правою кредитною компанією. com або whatsapp + 1-989-394-3740. .

    ВідповістиВидалити